Hlavní stránka    Návody    Stáhnout návod

 

 

 

Při rozhovoru vždy vyčerpej všechna témata !!!

 

Kapitoly
Romansbourg V lese Vesnice Youkolů Ledovec Syberia

 

 

Hlavolamy
Svíčky Srdce koní Palubní deska letadla Odpojení vagónu Ovoce brány duchů
Hodiny Srdce Oskara Lokomotiva

Kamenné pláty

Píšťala

 

 

Romansbourg

 Nahoru

Příprava vlaku na odjezd

 

 1. Na vlakovém nádraží u lokomotivy na natahovacím zařízení otoč kolem a nalevo pohni    pákou (natáhneš pružinu lokomotivy).

 2. V zadní části vagonu si promluv s Hansem o vlaku (musíš ještě sehnat uhlí).

 3. V obchodě se zeptej plukovníka na uhlí (ptej se několikrát až ti povolí vzít si uhlí a dokud ti neřekne jak se mechanismus ovládá).

 4. Na nádraží vedle obchodu prozkoumej ovládací pult dopravníku (zobrazí se na celou obr.), zatáhni za páku, ale uhlí se sypat nebude.

 5. Opět se zeptej v obchodě plukovníka na uhlí.

 6. Zajdi na konec vlakového nádraží (na druhou stranu od natahovacího zařízení) k mřížové bráně, prozkoumej ji (objeví se na celou obr.) a zkus ji otevřít (je zamčena a plukovník bude ve svém obchodě stát za pultem).

 7. V obchodě

 *  zeptej se plukovníka na klíč (ztratil ho, ptej se na několikrát)

 *  napravo od plukovníka prozkoumej pult (zobrazí se na celou obr.) a seber malý klíček

 *  uprostřed místnosti prozkoumej automaty na bonbony (zobrazí se na celou obr.)

 *  na pravém automatu odemkni malým klíčkem spodní šuplík a získáš mince

 *  do levého automatu v horní části vhoď mince, použij pátou minci zleva (na obr. je paroháč) a otoč kličkou, vysypou se sladké bonbony, které seber

 8. U nakládacího dopravníku dole na cestě uvidíš holčičku. Zeptej se jí na klíč tolikrát, dokud po tobě nebude chtít bonbony. Po té se ptej na bonbony. Po rozhovoru ji hoď sladké bonbony a získáš klíč od brány.

 9. Klíčem od brány odemkni branku a sejdi dolů. Pokračuj vlevo k holčičce, po té jdi vlevo ke generátoru.

10. U generátoru z levého sloupu seber prázdný kanystr.

11. Pokračuj od holčičky dozadu k dřevěnému plotu až dorazíš k bráně.

12. Zazvoň za červené táhlo a promluv si s malým tlustým chlapem o benzínu (ptej se dokud téma nezmizí, ale benzín nezískáš)

13. Jdi kolem plotu vlevo k zadělané díře plakátem.

14. Využij vlevo nahoře trhlinky, strhni plakát a vlez dírou v plotě do zahrady.

15. Na zahradě

  *  z bedny pusť bílé zvířátko (odvedeš pozornost)

  *  ze sudu seber plný kanystr benzínu (zaměníš ho za prázdný kanystr)

16. Generátor

  *  nalij benzín do generátoru

  *  na pravém sloupu zmáčkni červené tlačítko (generátor naskočí)

17. Na vlakovém nádraží u dopravníku zatáhni za páku čímž naplníš vlak uhlím (po té přijde Oskar se špatnou zprávou).

18. Jdi do kabaretu (od holčičky vpravo) kde se Hans zhroutí.

Nahoru

První pomoc pro Hanse

 

 1. Jdi dolů do města, pokračuj kolem dřevěného plotu dál za město ven dokud nenarazíš na most. Zkus přejít most, ale za mostem Kate dále nepůjde kvůli zimě (musíš sehnat teplé oblečení).

 2. V obchodě

 *  požádej plukovníka o pomoc (stáhne žebřík)

 *  vylez po žebříku nahoru a seber z bedny zimní oblečení

 3. Ve vlaku (první obytný vagon) vlez vlevo do dveří (Kate se převlékne do zimního oblečení).

 4. Promluv si před kabaretem s holčičkou (Malko), zeptej se na vše dokud se nedozvíš, že její maminka v klášteře umřela.

 5. V kabaretu si promluv s barmanem (Cirkos), ptej se na Malko a po té na plátýnko.

 6. Promluv si s holčičkou o klášteře a potom ji požádej  o pomoc. Dostaneš žeton.

 7. U mostu prozkoumej skříňku (zobrazí se na celou obr.), vhoď žeton do otvoru a zatáhni za páku. Seber plátýnko.

 8. Ve vlaku polož plátýnko na obličej nemocného Hanse.

 9. Pod klášterem zatáhni za táhlo (mnich se podívá a ženu do kláštera nepustí, je to proti pravidlům).

10. Vpravo od kláštera u jezera si promluv s mnichem. Vyčerpej všechny témata (na jedno téma se zeptat i několikrát!).

11. Požádej v obchodě plukovníka o pomoc a získáš tři vábničky.

12. U jezera

  *  dávej vábničky postupně mnichovi dokud neodejde

  *  seber mnišský  oděv (Kate se převlékne)

13. Pod klášterem zatáhni za táhlo a po té nastup do výtahu.

14. Jdi na nádvoří, pokračuj vlevo do hlavní kaple. V kapli si promluv s hlavním mnichem, vyčerpej všechny témata a Hansovi se dostane pomoci.

Nahoru

Vyléčení Hanse Voralberga

 

 1. Druhý den ráno po rozhovoru s mnichem si jdi promluvit s Hansem do jeho pokoje (zeptej se na vše).

 2. Po rozhovoru s Hansem vyjdi z pokoje a promluv si s mnichem co poslouchal za dveřmi. Mluv s ním tak dlouho dokud ti nedá svitek a sklo s kresbou mamuta.

 3. Na nádvoří u kbelíku seber kartáč.

 4. V kapli prozkoumej vlevo na stěně malbu (zobrazí se na celou obr.) a kartáčem vydrbej část malby čímž odkryješ symbol a zapamatuj si světlé body vůči kříži.

 5. Zajdi do studovny (vedle hřbitova) do dolního patra ke stolům

 *  napravo seber bidlo

 *  bidlem rozsviť svíčky dle symbolu odkrytého na malbě, světlé body označují svíčky, které se mají zapálit

řešení:

U vrcholu kříže (vezmeme to jako ciferník hodin) bude 12h a tam zapal první svíčku.

Na 3h zapal svíčku.

Na 4h zapal svíčku.

Na 8h zapal svíčku.

Na 9h zapal svíčku.

Jestliže správně zapálíš svíčky, nahoře se otevře optický mechanismus.

 6. Jdi do horní části studovny k optickému mechanismu

 *  prozkoumej optický mechanismus (zobrazí se na celou obr.)

 *  prozkoumej středovou kruhovou část a uvidíš vlakové nádraží, do tohoto otvoru vlož sklo s kresbou mamuta (místo vlakového nádraží uvidíš kresbu mamuta), uzavři tuto část obrazovky

 *  v této části obrazovky pohni zrcadli, které jsou kolem obvodu, v tomto pořadí:

     dole, vlevo, nahoře, vpravo

Středová část se uzavře a v místnosti uvidíš obrázek mamuta. Oko mamuta znázorňuje místo kam musíš jít.

 7. Sejdi kousek níž, prozkoumej místo kde mamut má oko (na celou obr. se zobrazí kruhový disk)

 *  zmáčkni středovou část disku, čímž otevřeš tajnou místnost

 *  v tajné místnosti seber deník (přečti si ho) a potom youkolskou relikvii

 8. Na cestě v klášteře ze zahradnického kolečka seber zahradnické nůžky.

 9. Na hřbitově

 *  ostříhej zahradnickými nůžkami hrob Alexeje Toukjanova

 *  seber ostříhané nachové ostružiny

10. Ve věži u výtahu nalevo prozkoumej pec (zobrazí se na celou obrazovku)

 *   seber zápalky

 *   do kotlíku vlož nachové ostružiny

 *   vlevo zatáhni za madlo (pohneš měchem)

 *   pod trychtýřem otevři formičku

 *   vlevo použij pověšené knoty (vložíš knot do formičky)

 *   zavři formičku

 *   páčkou naplň formičku tekutým voskem

 *   otevři formičku a seber bylinnou svíčku

11. V pokoji u Hanse prozkoumej stůl (zobrazí se na celou obr.)

 *   polož na stůl youkolskou relikvii

 *   do relikvie polož bylinnou svíčku a zapal ji zápalkami

 *   po uzdravení si promluv s Hansem

Nahoru

Útěk z kláštera

 

 1. V kapli

 *  na konci kaple vejdi do dveří a z oltáře seber zdobený klíč

 *  u východu z kaple na pravé straně zdobeným klíčem odemkni mřížové vrata

 *  vejdi dál a zatahej za lano (zazvoníš na zvon a hrobník odejde ze hřbitova)

 2. Na hřbitově použij rakev (připravíš ji ke sjezdu).

 3. Promluv s Hansem.

Nahoru

Únos vlaku

 

 1. Ve vlaku si promluv s Hansem o odjezdu (dostaneš mechanické srdce).

 2. V kabaretu

 *  prozkoumej mechanismus ocelových koní (zobrazí se na celou obrazovku)

 *  polož mechanické srdce do středové části

řešení:

            Otáčej mechanickým srdcem až dostaneš ručičku s koněm do polohy vpravo nahoru.

            Trubku vlevo nahoře  zastrč do horní díry.

Trubku vpravo nahoře  zastrč do horní díry.

Trubku vpravo dole  zastrč do horní díry.

Trubku vlevo dole  zastrč do prostřední díry.

Po zapojení stiskni středovou část mechanismu.

Pokud to všechno správně zapojíš koně se roztančí a v animované scéně ti ujede vlak.

 3. Na konci nádraží u vrátek pohni pákou (otočí se drezína na koleje).

 4. Použij drezínu a po krátké jízdě se rozbije.

 5. V obchodě  u automatů s bonbóny

 *  do prostředního automatu použij mince, vhoď druhou minci zleva (s dírou uprostřed s číslicí 50) a otoč kličkou

 *  seber rybí bonbony

 6.  Na zahradě za dřevěným plotem před přístřeškem dej bílému zvířeti rybí bonbony
(půjde s tebou k drezíně).

 7. Nasedni do drezíny.

 

 

V lese

 Nahoru

 

Rokle

 

 1. Na konci cesty (vydat se vlevo od štěkajícího youkiho), odkud je vidět dřevěný domek pod vodopády, u kamenů seber suché větve.

 2. Na cestě prozkoumej poskládané kameny (zobrazí se na celou obr.)

 *  pod kameny polož větve

 *  zápalkami rozdělej oheň

 *  seber rozmraženou rybu

 3. Dej rybu youkimu.

 4. Jdi přes řeku kolem rozbitého mostu do dřevěného domku pod vodopády (jakmile tam vstoupíš, ven se jen tak nedostaneš, dům obíhá medvěd).

 5. V domku

 *  nad krbem seber příručku pro rybáře, matrjóšku a za ní schovanou sekyru

 *  z kuchyňské linky seber nádržku pro ryby

 6. Vyjdi zadním vchodem k řece na molo

 *  použij rybářský prut

 *  z krabičky (leží u nohou Kate) vyndej zelenou návnadu (vpravo nahoře)

 *   návnadu použij na pravou část řeky (musíš chytit oranžového lososa kde se nachází)

 7.  V domku

 *  vyjdi hlavními dveřmi ven, napadne tě medvěd

 *  z okna hoď oranžového lososa medvědovi

 8. U rozbitého mostu přes rokli

 *  použij sekyru na rozbitý most (získáš provaz s prknem)

 *  vhoď provaz s prknem na půl vyvrácený strom (shoupneš se na druhou stranu)

 9. Pod skalní stěnou zasekni sekyru do skály.

     Řešení pro výstup:

      3x nahoru, 2x vpravo, 4x nahoru, 4x vlevo, 2x nahoru, 2x vpravo, 2x nahoru, 2x vpravo,

      4x nahoru

Nahoru

Letadlo + vysílačka

 

 1. Za rozbitým letadlem promluv na pověšeného pilota (nejde vzbudit).

 2. V kabině pilota (zjištění frekvence vysílačky letadla)

     a) poslední dvojčíslí

 *  vlevo nahoře otoč hlavním vypínačem (rozsvítí se červená kontrolka a zapneš palubní desku)

 *  vpravo dole (pod reproduktorem) dej obě malé páčky do horní polohy (hned vedle se rozsvítí zelená kontrolka)

 *  nahoře u písmene A (žlutá kontrolka) pohni páčkou do dolní polohy

 *  páčka u písmene B (zelená kontrolka) musí bít v horní poloze

 *  vpravo dole tři širší páčky nastav do této polohy: levou do dolní polohy, prostřední a pravou páčku do horní polohy

     Na displeji uvidíš poslední dvojčíslí frekvence vysílačky letadla 28.

    b) první dvojčíslí

 *  nahoře u písmene A (žlutá kontrolka) dej páčku do horní polohy

 *  nahoře u písmene B (zelená kontrolka) dej páčku do dolní polohy

 *  vpravo dole tři širší páčky nastav do této polohy: levou a prostřední páčku dej do horní polohy, pravou páčku dej do dolní polohy

 *  vpravo dole obě malé páčky vedle zelené kontrolky musí bít v horní poloze

     Na displeji uvidíš první dvojčíslí frekvence vysílačky letadla 03.

     Frekvence vysílačky letadla je 0328.

 3. Věž vysílače

 *  prozkoumej boudu  pod věží (zobrazí se vysílačka s radarem na celou obr.)

 *  nahoře zapni červeným tlačítkem vysílačku

 *  pomocí 8 červených tlačítek nastav frekvenci vysílačky letadla 0328

 *  vlevo dole červeným tlačítkem aktivuj mikrofon (zavoláš pilotovi)

 4. U letadla promluv s pilotem (zeptej se na vše), budeš zjišťovat souřadnice vlaku.

 5. Vylez na věž vysílače, otoč satelitem k sobě (šipka kompasu bude ukazovat na písmeno B).

 6. V boudě vpravo dole zapni červeným tlačítkem obrazovku  radaru (samozřejmě musíš mít zapnutou vysílačku). Dle blikajícího bodu můžeš určit souřadnice polohy vlaku. To jsou 82 a 17.

 7. Promluv s pilotem o misi a v levé části pilotní kabiny nastav souřadnice: první dvojčíslí 82, druhé dvojčíslí 17 a dole zmáčkni tlačítko (katapultuješ se k vlaku).

Nahoru

Odjezd

 

 1. Ve vagónu u postele seber plán vlaku.

 2. V zadní části vagónu seber olejničku.

 3. Vedle vlaku vytáhni Oskara za ruku z pod sněhu (ze sněhu kouká jenom ruka).

 4. Dej Oskarovi olejničku.

 5. Nastup si do vlaku (vlak se nerozjede).

 6. Promluv si v lokomotivě s Oskarem (musíš odpojit vagón).

 7. Jdi do středové části obytného vagónu (tam kde se odklopil sloupek).

 8. Zavolej telefonem Oskara (dálkově otevře v podlaze víko mechanismu), číslo je v paměti  telefonu.

 9. Prozkoumej otevřený mechanismus (zobrazí se na celou obr.).

     Odpojení vagónu: Pohni šoupátky  v tomto pořadí

                                   1. prostřední šoupátko

                                   2. horní šoupátko

                                   3. dolní šoupátko

    Trubky se rozpojí a vagón odpojí, nastane animovaná scéna.

Nahoru

Konečná + ledová hora

 

 1. Pod ledovou horou s mamutem (před vlakem se vydej vlevo)

 *  z brašny u skútru seber gázu

 *  prozkoumej totem (zobrazí se na celou obr.) a vlož gázu do otvoru (přestane kvílení větru)

 2. Najdi Igora (před vlakem se vydej vpravo), promluv si s ním a přesvědč ho, že žádní duchové tam už nejsou (Igor na skútru odjede).

 3. Pod ledovou horou si navlékni speciální obuv.

 4. Vylez na ledovou horu kde tě překvapí a bude ohrožovat Ivan.

 5. Zavolej mobilem Oskara.

 6. Až odvede Oskar Ivanovu pozornost troubením lokomotivy, vlevo nahoře prozkoumej saně se slonovinou (zobrazí se na celou obr.)

 *  u přezky seber nůž ze slonoviny

 *  nožem ze slonoviny přeřízni lano držící saně

 

Vesnice Youkolů

 Nahoru

Zastavení bubnů

 

 1. Před příbytkem si promluv s youkolou a na pravé straně z mísy seber sobí parohy.

 2. Jdi od youkoli vpravo přes most, pokračuj vpravo od bubnů k dřevěné ohradě. Prozkoumej ji (zobrazí se na celou obr.) a seber kožený řemen (ze sobích parohů a koženého řemenu získáš  prak).

 3. U bubnů použij prak na podezřele pohybující se rampouch nad mechanismem (rampouch sestřelíš).

 4. Pokračuj za bubny a promluv si se šamankou (musíš se dozvědět o bobulích – ovoce brány duchů).

Nahoru

Ovoce brány duchů

 

 1. U šamanky vlevo ve skrytém koutku seber modlitební mlýnek.

 2. Jednu obrazovku od dřevěného plotu kde jsi našel kožený řemen prozkoumej mezi velkými vázami dřevěný mechanismus (zobrazí se na celou obr.)

 *  vlevo dole u vázy seber korkovou  zátku

 *  seber pověšenou prázdnou láhev

 *  pověs prázdnou láhev v horní části mechanismu na háček (pokud nemáš háček v horní poloze, vpravo otoč klikou a vytáhneš háček nahoru)

 *  otoč vpravo klikou (spustíš láhev do vody a naplníš ji)

 *  na pravé straně vytáhni klikou naplněnou láhev vodou a sundej ji z háčku

 3. Pokračuj jednu obrazovku k sobě. V ohradě kde jsou zavřeni bílá zvířata youki, prozkoumej v ohradě dvířka (zobrazí se na celou obr.). Zde seber rybí kost.

 4. Od příbytku se vydej vlevo, pokračuj přes most z kostí, jdi vlevo přes most pod kolejemi do jeskyně osvícené loučemi, v jeskyni jdi vlevo až nakonec k zamrzlému stromu

 *  na konci jeskyně prozkoumej zamrzlý strom (zobrazí se na celou obr.labyrint s krysou)

 *  vpravo dole zašpuntuj korkovou zátkou pravý otvor

 *  zavři toto okno a vpravo prozkoumej stojan (zobrazí se na celou obr.)

 *  na stojan pověs modlitební mlýnek a otoč s ním (přiletí bílí pták)

 *  jdi opět k zamrzlému stromu a uvidíš zaběhnutou krysu v levém otvoru

 *  vyndej korkovou zátku a zašpuntuj díru před krysou (krysa přeběhne po korku na druhou stranu)

 *  opět vyndej korkovou zátku a zašpuntuj otvor vlevo dole těsně za krysou (aby nemohla vytéct voda)

 *  vlevo nahoře nalij do otvoru vodu z plné láhve

 *  nahoře uprostřed vhoď rybí kost do díry

 *  po neobratném skutálení krysy v labyrintu z ní vypadnou bobule, seber ovoce brány duchů

 5. Promluv se šamankou.

Nahoru

Sen

 

 1. Na konci jeskyně seber panenku mamuta.

 2. Jdi jedinou cestou do města kde se vydej vpravo otevřenými vraty k fontáně a tam pokračuj vpravo do domu Voralbergů (cestou do města narazíš na holčičku, promluv si s ní).

 3. V obýváku si promluv s panem Voralbergem.

 4. Zeptej se holčičky kdy otec odchází do továrny (chodí v 7.15h )

 5. V domě na chodbě prozkoumej horní část hodin a uvidíš na ciferníku nastaven tento čas 2.45

 *  prozkoumej dolní část hodin (zobrazí se na celou obr.)

 *  nad kyvadlem pomocí malých páček nastav na ukazateli čas 2.45 (IIh’III)

 *  nahoře otoč levým a pravým panáčkem

 *  rozhoupej kyvadlo

 *  na ukazateli nastav čas 7.15 (VII’hVIII)

 *  u kyvadla stáhni pravé závaží a nahoře zazvoň na zvonek (Voralberg po zaznění zvonku odejde do továrny)

 6. V obýváku ze stolu seber klíč od podkroví.

 7. Nahoře odemkni klíčem dveře od podkroví.

 8. V podkroví dej panenku mamuta Hansovi.

 9. Po rozhovoru s Hansem použij stůl  a dostaneš se do reality.

Nahoru

Přesun vlaku do vesnice

 

 1. U šamanky vpravo z regálu seber youkolskou masku.

 2. Vyjdi z vesnice ven k vlaku (sleduj koleje).

 3. Ve vlaku dej youkolskou masku Oskarovi a promluv si s ním o youkolské masce a jiných věcí.

 4. Před vlakem zkus zavěsit lano za vlak (je moc těžké).

 5. Promluv s youkoli co stojí před vjezdem do vesnice (pomůžou ti s lanem  kterým nepohneš).

 6. V místě zaháknutí lana za vlak napni lano.

 7. U tahacího zařízení  (tam kde se zvedal dřevěný válec při napínání lana) prozkoumej ovládací zařízení (zobrazí se na celou obr.). Pohni pravou pákou (vlak vjede do vesnice).

Nahoru

Příprava lodě na cestu

 

 1. V lokomotivě promluv s Oskarem o srdci.

 2. U šamanky prozkoumej Oskara (na celou obr. se zobrazí mechanické srdce s 12 tlačítky), opět to vezmeme jako ciferník hodin – horní tlačítko bude 12h

 *  zmáčkni tlačítka na 3h a 7h (uvidíš zřetelně paprsky)

 *  zmáčkni tlačítka na 3h, 6h, 9h, 12h (vyjede klíč)

 *  seber klíč Voralbergů

 3. V lokomotivě prozkoumej ovládací panel (zobrazí se na celou obr.)

 a)

  *  mezi tlakoměry vlož klíč Voralbergů do otvoru

  *  vlevo nahoře pohni pákou, vpravo nahoře musí být páka v dolní poloze (v dolní části vlaku vyjede potrubí)

  *  vpravo přibližně uprostřed jsou dvě malé páčky – pohni levou páčkou (potrubí bude pracovat)

b)

 *  páku vpravo nahoře přesuň do horní polohy

 *  pohni pákou vlevo nahoře (potrubí vyjede k zásobníku uhlí)

 *  u dvou malých páček – pohni pravou páčkou (potrubí nabere uhlí)

c)

 *  u levého tlakoměru  pohni malou páčkou (z čela lokomotivy vyjede potrubí)

 *  nad tlakoměrem otoč malým kolem

 *  vlevo otoč velkým kolem (žhavou párou roztavíš led zamrzlé lodi)

 4. Na lodi si promluv s Hansem (musíš ještě najít youkiho).

 5. V ohradě s bílými zvířaty otevři vrátka (youki doběhne na loď) a jdi na loď.

 

Ledovec

Nahoru

Na ledovci

 

 1. Seber špičák narvala (od lodi 1x vpravo a nahoru).

 2. Najdi zaseklou kotvu a použij na ni špičák narvala.

 3. Na konci ledovce u tučňáků prozkoumej loď.

 4. Najdi hnízdo tučňáků. Dej matrjóšku do hnízda (k hnízdu zavoláš tučňáky).

 5. Jdi na konec ledovce tam kde stály tučňáci, v ledě se vytvoří prasklina.

 6. Použij špičák narvala na prasklinu (utrhne se s tebou kus ledu na kterém dopluješ k lodi).

Nahoru

Na lodi

 

 1. U dveří odval sud.

 2. U Hanse vylez po žebříku do skrýše zloducha, zde seber slonovinový hák.

 3. V přední části podpalubí vylez na sud (na celou obr se zobrazí stěžeň s omotaným lanem)

 *  použij slonovinový hák na slonovinové pouzdro upevněné na stěžni

 *  nalevo použij lano (zahákneš lano za hák)

 4. Slez ze sudu, vlevo u sudu pohni pákou (zbavíš se Ivana).

 

Syberia

Nahoru

 

 1. Jdi vpravo od lodi, vylez nahoru, poval muže na zem a seber mu youkolský medailon.

 2. Jdi vlevo od lodi směrem dolů, z bedny seber tři kamenné pláty.

 3. Od bedny se vydej druhou cestou než si přišel, vpravo na cestě prozkoumej rostliny (zobrazí se na celou obr.)

 *  seber čtvrtý kamenný plát

 *  utrhni syberijskou květinu (dál po cestě se dostaneš k bráně)

 4. Na lodi dej youkimu čichnout syberijské květiny (probudíš ho).

 *  v přední části podpalubí se podívej na obrázky a všimni si kódu u mamuta

             * h *

            h     *

 5. U brány zatáhni za páku (sjede oválná klec a youki naskočí).

 6. Za bránou nahoře na plošině prozkoumej hlavolam (zobrazí se na celou obr.)

 *  seber pátý kamenný plát

 *  do chybějících částí hlavolamu poskládej kamenné pláty dle youkolského medailonu, na medailonu koukat na znaky šedé barvy !!!!

 *  po položení kamenných plátů zavři hlavolam,  otoč kolem mechanismu a vysypeš písek na kamenné pláty (pokud si dobře položil kamenné pláty, ze středu mechanismu vyjede klíč ze slonoviny)

 *  seber klíč ze slonoviny

 7. Přejdi kolem Hanse na druhou stranu k píšťale, u kola prozkoumej panel (zobrazí se na celou obr.)

 *  v panelu zasuň klíč ze slonoviny dole do  osamoceného otvoru (rozsvítí se červeně znaky)

 *  vyndej klíč ze slonoviny a strč ho ve spodním řádku do druhého otvoru zleva (u hlavolamu jsme si všimly na který znak se písek vysypal, dle medailonu jsme přiřadily k šedému znaku červený znak, který odpovídá tomuto otvoru; tím jsme zjistily odkud fouká vítr)

 *  uzavři panel a otoč na pravé straně mech. kolem (natočíš parabolu)

 8. Prozkoumej levou část píšťaly (zobrazí se na celou obr. průchodné otvory)

     otvory zavři a otevři dle kódu z obrázku,  * - otevřené,  h- polootevřené, žádný znak - zavřené

 *  horní otvory – první a poslední otvor úplně otevři, prostřední otvor otevři na polovic

 *  dolní otvory – první otvor zleva otevři napolovic, prostřední otvor úplně zavři, třetí otvor zleva úplně otevři

 *  vpravo pohni páčkou

Jestli to je všechno dobře nastavené přivoláš mamuty a tím pro tebe hra končí.

Nahoru

 

Hlavní stránka    Návody    Stáhnout návod