Hlavní stránka     Návody    Stáhnout podrobný návod    Zkrácený návod

 

SYBERIA 1

 

 

Kapitoly
Valadine Barrockstadt Komkolzgrad Kosmodrom Aralbad Opět v Komkolzgradu Opět v Aralbadu

 

Hlavolamy, různé řídící panely
Nohy Oskara Zdymadlo Manipulační rameno

Start rakety

Koktejl bar

 

Inv. – inventář

Při rozhovoru vždy vyčerpej všechna témata.

 

Alpské město Valadine

 

Ubytování

Po vzhlédnutí úvodního dema se ocitáš v hale hotelu. Z nástěnky seber reklamní brožuru, kterou si přečti. Na stole recepce prozkoumej malou soušku (zobrazí se na celou obrazovku), klíčem co leží na stole natáhni panáčka a zmáčkni červené tlačítko. Po zazvonění přijde recepční, promluv si s ním o rezervaci pokoje (Kate). Ukonči rozhovor, jdi si pro kufr, jelikož Kate nemá už sílu, odmítne jej vzít. Požádej recepčního o pomoc, dáte se do hovoru, při kterém se dozvíš o úmrtí paní Voralbergové. Muž po rozhovoru odnese kufr nahoru a ukáže ti tvůj pokoj.

Nahoru

Notář

V rohu ze stolku seber fax, přečti si ho. Po přečtení faxu zavolej mobilním telefonem kancelář, musíš informovat o smrti paní Voralbergové (použití telefonu – šipkami nahoru dolů navol na displej kancelář a zmáčkni tlačítko SEND). Až vyřídíš telefonát, sejdi do recepce a požádej recepčního o fax poslaný z kanceláře (mise). Zeptej se muže na zbylá témata. Vyjdi ven, po silnici se vydej vlevo, přejdi kolem pekařství (zde si můžeš promluvit s pekařem), až dojdeš k domu notáře (jedna obrazovka vlevo od pekařství). Prozkoumej dveře, na celou obrazovku se zobrazí robot. Do ruky mu polož fax, který jsi vyzvedl na recepci (fax 2), zatáhni za páčku mezi prsy (sjede hlava) a po té pohni páčkou na pravé straně. Vchod do kanceláře je volný. Vejdi dovnitř, pokračuj přes čekárnu dveřmi do kanceláře. Po vybídnutí notáře se posaď na židli a promluv si. Zeptej se na misi, tím získáš dopis od Anny pro notáře (přečti si ho). Odejdi z kanceláře.

Nahoru

Hřbitov

Vrať se do hotelu (cestou ti zavolá Dan), v zadní části haly recepce (tam kde seděl kluk Momo) seber ze země dvě ozubená kola a ze stolu seber další dvě ozubená kola. Zapamatuj si na stole vyryté soukolí, jak které ozubené kolo zapadá. Před hotelem se vydej směrem vpravo do vršku, dokud nedojdeš ke hřbitovu. Cestou si můžeš promluvit s mužem na lavičce. Vejdi na hřbitov, čeká tě další telefonát se šéfem. Před kostelem jdi vpravo, pokračuj k zadním dveřím. Vstup dovnitř, jdi do zadní části místnosti. Za oltářem pohni s krucifixem a z otvoru seber klíč. Tímto klíčem odemkni šuplíky v rohu místnosti. Z prvního, druhého, čtvrtého, pátého šuplíku seber děrné štítky. Otevři prostřední třetí šuplík, otevře se jen napůl, vpravo otoč klikou a šuplík vyjede na celou šířku. Seber z něho klíč Voralbergů, listinu zpovědi kněze, kterou si přečti. Opusť místnost a vydej se k výtahové kabince (vypadá jako boční vchod do kostela).. Vedle kabinky prozkoumej výklenek, zobrazí se na celou obrazovku rozebrané soukolí. Poskládej ozubená kola na čepy podle vyrytého obrázku na stole. Po složení soukolí vpravo pohni pákou a výtahem se dopravíš do věže zvonice. Ve věži vlož fialový děrný štítek do robota, který pomocí zvonu spustí proceduru aktivování hrobky Voralbergů. Pokud neaktivuješ hrobku, vyzkoušej ostatní děrné štítky. Jdi k hrobce, v klobouku sochy odemkni klíčem Voralbergů hrobku. Uvnitř hrobky vysuň ze schránky rakev Hanse Voralberga, podívej se do rakve, seber z ní cylindr z Valadilene a útržek z novin.

Nahoru

Výrobna hraček, robot Oskar

Zajdi do čekárny notáře, u východu z věšáku seber výsuvný klíč. Nyní zaběhni k hlavní bráně areálu nemovitostí Voralbergů (vpravo jednu obrazovku od pekárny). Prozkoumej vrata, zobrazí se na celou obrazovku. Výsuvný klíč použij na horního panáka, pootoč klíčem dolního panáka, uprostřed vrat pohni pákou a vrata se otevřou. Pokračuj do areálu. U fontány se vydej vlevo nahoru, dojdi pod přístřeší jakéhosi poloprázdného skladu. Na sloupu pohni pákou, přijede jeřáb a odveze velkou ocelovou nádobu. Vrať se k fontáně, vydej se vlevo do výrobny hraček. Ve výrobně jdi kolem schodů vlevo dokud nedojdeš k přepravní rampě. Zde si promluvíš po telefonu se svou matkou. Vzadu vejdi do dveří od dílny. V zadní části dílny u ponku otoč rumpálem a sundáš pověšeného robota. Promluv s robotem, zeptej se na všechno, až se zeptáš na výrobu dostaneš děrovanou Oskarovu kartu, kterou budeš potřebovat k výrobě jeho nohou. Vyjdi z dílny, před dílnou u dopravní linky použij přepravní manipulátor. Manipulátor odveze ocelovou nádobu na stanovené místo (to je nádoba kterou jsi přepravil zvenčí). Teď se vydej od hlavních dveří vpravo kolem výrobní linky ke dveřím od strojovny. Vejdi do strojovny, v zadní části strojovny vpravo zatáhni za táhlo a potom vlevo pohni pákou. Vrať se k hlavním dveřím, vylez po schodech nahoru. Nahoře vejdi do kanceláře. V zadní části prozkoumej stůl (zobrazí se na celou obrazovku), přečti si dopis, dlužné úpisy napíchnuté na jehle a prohlédni si výkres lokomotivy. Na pravé straně kanceláře prozkoumej skříň (zobrazí se na celou obrazovku), v horní poličce pohni knihou (otočí se hodiny za hrací skříňku). Po dohrání skříňky do inv. získáš hudební cylindr. Do hrací skříňky vlož cylindr z Valadilene, vzhlédneš animovanou scénu co se tenkrát stalo. Až scénka skončí, seber horní část hrací skříňky. Vyjdi z kanceláře, pokračuj po menších schodech nahoru do řídícího centra. Prozkoumej ovládací pult (objeví se na celou obrazovku), vlož do otvoru mezi páčkami s kulatými madly Oskarovu kartu, pohni páčkou vpravo v dolní řadě (rozsvítí se červená kontrolka). Pohni třikrát levou páčkou s kulatým madlem, měl bys mít nastavenou světle hnědou barvu se světlými odstíny. Pohni páčkou s kulatým madlem na pravé straně a uvidíš animovanou scénu výroby nohou. Dojdi nakonec automatické linky pro vyrobené nohy a dej je Oskarovi. Pokud si Oskar nohy nenasadí a postěžuje si, že jsou to špatné nohy, to znamená, že jsi zvolil špatnou barvu na ovládacím pultu. V tom případě musíš vyrobit nové nohy, jiné správné barvy. Jestliže si Oskar nohy nasadí je vše v pořádku a odejde do vlaku.

Nahoru

Dům Voralbergových

U fontány se vydej cestou vpravo, pokračuj vpravo okolo domu, dokud nenarazíš na zahradu s vysokým živým plotem. Promluv se ženou co trhá plevel. Jdi vlevo bránou mezi živé ploty, pokračuj vpravo, kde je otevřená branka. Zde se nachází fontánka. S fontánky seber klíč Voralbergů a vrať se k domu, kde je výsuvný žebřík. Pomocí klíče Voralbergů vysuň žebřík do podkroví. Vylez po žebříku nahoru. V levé části podkroví z otvíracího stolu seber kalamář a deník Anny Voralbergové, který si přečti. Jdi do pravé části podkroví až do tmavého koutku.Vpravo nahoře rozsviť světlo, v tu chvíli tě vyruší Momo. Promluv s Momem. Dostaneš od něj papír s tužkou, bude chtít namalovat mamuta. Ukonči rozhovor, vrať se do tmavého koutku. Použij tužku s papírem na prkno vedle hřebíků, kam žárovka vrhá své paprsky. Tam je vyrytý mamut. Kate nakreslí mamuta, dej ho Momovi, který ti za to ukáže tajemství (jeskyni).

Nahoru

Jeskyně

Chlapci si obrázkem udělal velikou radost, za to tě zavede k jeskyni. Jdi za chlapcem, za městem u branky klikni na Moma, který otevře branku. Opět následuj chlapce až k jeskyni. Až Moma dostihneš, promluv s ním. Po rozhovoru jdi po kamenných schodech ke stavidlu, zkus pákou zvednout stavidlo. Jelikož Kate vůbec nechodila do posilovny, tak s tím vůbec nepohne. Požádej chlapce o pomoc s otevřením stavidla. Ten naopak chodil do posilovny příliš často, zabere za páku takovou silou, že ji ulomí. Seber ze země ulomenou páku, vrať se lesní cestou zpátky k děravé lodičce plné vody. Zlomenou pákou si přisuň blíže pádlo nalevo od lodičky. Kate si postěžuje, že je špinavé. Požádej opět Moma o pomoc, který pádlo z vody sebere. Nakonec si chlapci řekni naposledy o pomoc a stavidlo otevře. Na křižovatce se vydej vlevo, přes vypuštěný potok až do jeskyně. V jeskyni za monolitem seber panenku mamuta.

Nahoru

Odjezd

Vrať se do areálu Voralbergových závodů (cestou si promluvíš s matkou), u fontány se vydej vpravo nahoru, doběhni až na vlakové nádraží. Vlez do prvního vagónu, kde najdeš Oskara, promluv s ním a zeptej se na misi. Kate se bude chtít vydat na cestu, ale nebude mít jízdenku. V tu chvíli Oskar odejde do prodejny jízdenek. Na nástupišti v prodejně si kup od Oskara jízdenku (mise). K jízdence také dostaneš povolení k odjezdu vlaku, které musí být úředně potvrzené. Jdi do kanceláře notáře, v čekárně na stole prozkoumej razítkovací stroj (zobrazí se na celou obrazovku). Na podložku pod razítko polož povolení k odjezdu vlaku, panáčkovi odklop klobouk a nalij do hlavičky inkoust z kalamáře. Zmáčkni červené tlačítko, seber potvrzené povolení. Venku před kanceláří z lavičky seber místní noviny ať máš ve vlaku  co číst. Jdi na vlakové nádraží, přejdi na druhé nástupiště. Na konci nástupiště u lokomotivy otoč kolem jakého si zařízení (vyjede natahovací klíč), vlevo pohni pákou (natáhneš lokomotivu) a mašina je připravena k odjezdu. Opět pohni kolem ať můžeš projít. Jdi do vlaku, pokračuj do středové části vagónu. Na sloupek ve středu místnosti polož mechanickou hračku Hanse a Anny, vpravo  polož panenku mamuta na podstavec, který leží na stolku. Vlevo do skříně polož na podstavec cylindr hudební (vlevo) a cylindr z Valadine (vpravo). Nyní už zbývá předložit Oskarovi povolení k odjezdu vlaku a jízdenku. Přeji pěknou cestu.

Nahoru

Barrockstadt

 

Rektoři

Po příjezdu do Barrockstadtu ve vlaku si promluv s Oskarem. Vystup z vlaku směrem vlevo na prostřední nástupiště, pokračuj vlevo po nástupišti kolem mostů dokud nenarazíš na přednostu stanice. Promluv s ním, poradí ti kde hledat natahovací zařízení vlaku. Jdi po nástupišti na druhou stranu, dokud nenarazíš k hraniční zdi, kde Kate najde natahovací zřízení. Vrať se k vlaku, Oskar z vlaku na tebe křikne, že má nové zprávy. Ve vlaku si s Oskarem promluv, dozvíš se, že s tebou chtějí mluvit rektoři university. Vyjdi přes mosty z vlakového nádraží ven, pokračuj vpravo přes park a nádvoří university do hlavní budovy. Na chodbě se vydej vlevo (tam kde je znak university), až do zadních dveří. Vejdi dovnitř a promluv si s rektory (zeptej se na vše). Po rozhovoru jdi do parku, před vchodem vlakového nádraží pokračuj vlevo k námořníkům. Promluv si s lidmi na lodi, až se zeptáš na pomoc, uzavřete dohodu za sto dolarů.

Nahoru

Sto dolarů, oprava hudebního pavilónku

Po rozhovoru s námořníky jdi za lektory a zeptej se na peníze. Za opravu hudebního pavilónku dostaneš sto dolarů. Jdi do knihovny (od znaku university jdi vlevo a hned naproti vlez do dveří), ve studovně ze stolu  vpravo dole seber knihu o Amerzoně, přečti si ji. Projdi horní částí knihovny, dokud nenarazíš na žebřík. Vylez po žebříku nahoru a seber vpravo mírně odklopenou knihu (lexikon hub), přečti si ji. Jdi za rektory, zeptej se na Sauvignon (nic konkrétního se nedozvíš). Nyní se vydej na chodbě university vpravo (tam kde je znak university) za profesorem Ponsem. Promluv si s ním, zeptej se na vše, především na Sauvignon (pošle tě za přednostou stanice) a na Hanse (bude zmínka o panence mamutu – budeš moci ve vlaku sebrat panenku mamuta). Po rozhovoru jdi za přednostou stanice, zeptej se na Sauvignon, přednosta se urazí a odejde. Z písku seber hák. Jdi po mostech ven z vlakového nádraží, na mostě narazíš na přednostu stanice. Opět se ho zeptej na Sauvignon a pošle tě za profesorem.Vrať se do vlaku, ze stolu seber panenku mamuta. Zajdi na universitu za profesorem, zeptej se na Sauvignon (odkáže tě za rektory). Po rozhovoru mu dej panenku mamuta. Profesor bude z mamuta nadšený a odejde do laboratoře. Jdi do laboratoře, v přední části vlevo ve skříni seber cylindr z Barrockstadtu, v zadní části vpravo z laboratorního stolu seber láhev s práškem yangala-coly a držák zkumavky. Jdi za rektory a opět se zeptej na Sauvignon (nakonec přiznají barvu). Zajdi za přednostou stanice, zeptej se na Sauvignon. Kate na něj zatlačí a půjde otevřít dveře do zahrady. Přejdi oba mosty, pokračuj cestou mezi rostlinami  až dojdeš k otevřeným dveřím zahrady. V zadní části zahrady z keříku utrhni Sauvignonské hrozny. Vrať se k mostu a vydej se po cestě vpravo, dokud nedorazíš k ocelovému žebříku. Zde použij Sauvignonské hrozny na Amerzonskou kukačku. Vylez po žebříku úplně nahoru, pomocí držáku zkoumavky seber z hnízda v ocelovém orlu červené kukaččí vejce. Jdi na nádvoří university k hudebnímu pavilónku (cestou dostaneš od přednosty stanice láhev vína), z druhé strany pavilónku prozkoumej dveře (zobrazí se na celou obrazovku), polož kukaččí vejce vpravo na protiváhu a otoč kolem.  Po otevření dveří vejdi dovnitř, pokračuj dolů do strojovny. Vpravo pohni pákou a pavilónek bude opravený. Nyní si jdi k lektorům pro sto dolarů (ptát se na peníze).

Nahoru

Odtažení vlaku

Jdi za námořníky, dej jim peníze a na oplátku ti hodí na břeh klíč od zdymadla. Seber klíč, jdi do haly vlakového nádraží a pokračuj vlevo k ovládacímu pultu zdymadla. Vpravo nad telefonem si přečti ceduli. Použij mobilní telefon a zavolej na číslo 27666742. Řiď se instrukcemi v telefonu (mačkej tyto tlačítka #,4,2,* - tento kód zadáš na panelu ručního ovládání). Prozkoumej ovládací pult (zobrazí se na celou obrazovku), odemkni klíčem od zdymadla ovládací pult, na panelu vymačkej kód #,4,2,* a snížíš hladinu vody. Jdi za lidmi na lodi a řekni jim o zdymadlu. Námořníci proplují do zdymadla. Opět použij ovládací pult zdymadla, vyťukej kód #,4,1,*  a zvýšíš hladinu vody. Po přejetí lodě zdymadlem přeběhni na protější nástupiště směrem k lokomotivě, promluv s námořníky a řekni si o pomoc. Kapitán lodi hodí na břeh řetěz. Na konec řetězu upevni hák a sleduj odtažení vlaku.

Nahoru

Přednáška

Jdi k odtaženému vlaku, cestou ti zavolá profesor ohledně přednášky. Urychleně se dostav do přednáškového sálu (na chodbě university co je znak jdi rovně po schodech nahoru) a vyslechni si přednášku profesora Ponse. Po přednášce si u profesora v laboratoři vyzvedni na stole panenku mamuta a profesorovy poznámky. Vrať se k vlaku, přejdi na druhou stranu k natahovacímu zařízení, otoč kolem a pohni po pravé straně pákou. Vlak bude připraven k odjezdu. Ve vlaku vrať panenku mamuta na své místo a cylindr z Barrockstadtu dej do skříně do spodního regálu. Pokud si budeš chtít pustit záznam na cylindru, vlož ho do otvoru středového sloupku. Požádej Oskara o odjezd (mise).

Nahoru

Povolení

Daleko jsme se nedostaly. Vyjdi z vlaku vpravo, v budce si promluv s Oskarem, bude po tobě chtít povolení. Obejdi budku zadem, vejdi dveřmi do hraniční zdi, po schodech vylez nahoru. Po rozhovoru s matkou pokračuj vlevo po mostě ke dveřím. Vejdi dovnitř, promluv s kapitánem Malatestem, požádej ho o propustku (mise), dozvíš se, že za zdí jsou nepřátelé. Ukonči rozhovor, podívej se do dalekohledu a červeným pravým tlačítkem zaostři (do úplného zaostření) čočku. Uvidíš uschlý kořen stromu, žádného kozáckého jezdce. Na stole u vysílačky prozkoumej skleničky (zobrazí se na celou obrazovku). Do skleničky nasyp prášek yangala-coly a po té nalij víno. Požádej kapitána o přípitek. Po dlouhém přesvědčování nakonec získáš povolení. Předlož povolení k odjezdu Oskarovi, získáš za to jízdenku. Ve vlaku dej jízdenku Oskarovi. Vychutnávej si jízdu ve vlaku.

 

 Nahoru

Komkolzgrad

 

Natažení vlaku

Na další zastávce vystup z vlaku a jdi vlevo k lokomotivě. Promluv si s Oskarem. Po rozhovoru pokračuj vlevo po nástupišti dokud nedorazíš k ocelovému žebříku, který vede na obrovský železniční monstrum. Vylez po žebříku nahoru. V kabině vlevo nahoře ze skříňky seber cylindr z Komkolzgradu (ve vlaku ho polož k ostatním, nebo si ho ve stojanu pusť), nákres (červeně označené místo – natahovací zařízení), rukojeť. Vpravo prozkoumej ovládací pult (zobrazí se na celou obrazovku). Do středu panelu vlož rukojeť, pohni s ní směrem dopředu (kurzorem zajeď za páku) a kousek s celým mechanismem popojedeš. Pohni rukojetí ještě jednou dopředu, dostaneš se nad lokomotivu. Až budeš nad lokomotivou zmáčkni červené tlačítko (natáhneš mechanismus lokomotivy). Po natažení pohni dvakrát pákou, ale na druhou stranu (kursor myši dát před páku), vrátíš se s mechanismem na původní místo. Vystup z kabiny, na nástupišti spatříš utíkajícího zloděje. Jdi do posledního vagónu vlaku, rozvaž spoutaného Oskara a promluv si s ním o tom co se stalo.

Nahoru

Vniknutí do průmyslového komplexu Komkolzgradu

Po rozhovoru s Oskarem z podlahy seber kleště na plech. Vrať se do kabiny natahovacího zařízení, popojeď s mechanismem jednou dopředu. Vyjdi z kabiny, přeskoč na vedlejší plošinku. Prostřihej se kleštěmi skrz okno zadělaným plechem. Vlez do místnosti, v zadní části vlevo z regálu seber zapalovací svíčku. Vrať se zpátky k vlaku, pokračuj po nástupišti na opačnou stranu až narazíš na výtah. Pohni pákou, přivoláš výtah. Sjeď výtahem do dolů. V dolech nalevo prozkoumej agregát (zobrazí se na celou obrazovku), na vrchu přístroje zasuň zapalovací svíčku a pohni páčkou. Rozsvítíš světlo. Jdi štolou na druhý konec, vyjeď výtahem nahoru.

Nahoru

Komplex Komkolzgrad

Jdi vpravo po schodech nahoru k pianistovi, prozkoumej ho (zobrazí se na celou obrazovku) a z piána seber šroubovák. Vrať se k výtahu, jdi druhou cestou, pokračuj vlevo a dorazíš k žebříku na kterém je přišroubována cedule. Prozkoumej ceduli (zobrazí se na celou obrazovku), šroubovákem odšroubuj 4 šrouby. Vylez po žebříku nahoru. Vlevo v kabince si promluv s ředitelem komplexu. Až se zeptáš na misi, ukáže ti kde hledat suvenýry, fotografie a jiné věci Heleny Romanski. Po rozhovoru slez dolů. Jdi vpravo do ocelové boudy. V zadní části vlevo ze šuplíku seber novinové ústřižky a dopisy pro Helenu. Všechno si přečti. Použij mobilní telefon, zavolej na číslo maminky a přes jejího přítele Malkoviče zjistíš kde se nachází Helena Romanski. Jdi si opět promluvit s ředitelem, ptej se na Aralbad a pak na misi (ředitel aktivuje jednokolejku). Vyjdi z kukaně a použij ve předu jednokolejku.

 

 Nahoru

Kosmodrom

 

Opilý kosmonaut

Zatím jdi po jediné cestě do hloubi kosmodromu. Až vyjdeš schody, dej se vpravo, potom po schůdkách na plošinu. Vlez do válcového příbytku opilého kosmonauta, zkus s ním promluvit, ale nic se nedozvíš. Na konci místnosti seber láhev vodky, kosmonaut se vypotácí ven a Kate se půjde podívat co se děje. Vrať se do zadní části příbytku, vedle obrazů prozkoumej regálek (zobrazí se na celou obrazovku), z poslední poličky seber klíč. Venku na plošině prozkoumej ovládací zařízení manipulačního ramene (zobrazí se na celou obrazovku). Vpravo strč klíč do zapalování. Přemístění vany s opilcem:

Vodorovnou páku přesuň vlevo.

Levou svislou páku přesuň nahoru.

Opusť stroj, sejdi z plošiny, na boku plošiny vpravo otoč kolem, vrať se k ovládacímu zařízení.

Pravou svislou páku přesuň nahoru.

Malá sprška duchem nepřítomného kosmonauta probudí. Jdi si s ním promluvit.

Nahoru

Vzducholoď

Po rozhovoru se vydej vpravo, vzápětí zase vpravo, rovně ke schodům vzducholodi. Otevři dveře vzducholodě, zamčeno. Jdi se kosmonauta zeptat na vzducholoď a dostaneš klíč. Odemkni klíčem vzducholoď, uvnitř pohni pákou vpravo u autopilota (nefunguje). Slez ze vzducholodě dolů, na křižovatce se vydej vlevo k řídícímu centru. Zde potkáš kosmonauta, promluv si s ním, uzavřete dohodu. Po rozhovoru vylez po schodech do řídícího centra. Vpravo prozkoumej ovládací pult (zobrazí se na celou obrazovku). Vlevo seber klíč a strč ho nalevo do křížového otvoru. Vpravo pod páčkou odkryj kryt, spoj jeden pak druhý kabel. Napravo pohni páčkou, rozsvítí se displej. Napravo od krytu kabelů vytáhni přístroj (nádobu) na zkoušku krve. Vyběhni ven, použij přístroj na zkoušku krve na kosmonauta a získáš jeho vzorek. Vrať se do řídícího centra, vlož zpátky na řídícím pultu přístroj na zkoušku krve do otvoru. Zmáčkni druhé tlačítko zleva (obrázek injekční stříkačky), jelikož kosmonautu v těle proudí místo krve vodka, postup při dalším startovacím procesu byl zamítnut. Použij opět přístroj na zkoušku krve, nyní Kate daruje svou krev.

Zmáčkni druhé tlačítko zleva, rozsvítí se žlutá kontrolka.

Zmáčkni první tlačítko zleva, rozsvítí se žlutá kontrolka.

Zmáčkni třetí tlačítko zleva, rozsvítí se žlutá kontrolka.

Zmáčkni čtvrté tlačítko zleva, rozsvítí se žlutá kontrolka.

Po odstartování křídla do vesmíru najdi na křižovatce odhozenou kliku (držák kliky). Jdi ke schodům co vystupují do komplexu kosmodromu. U skalního masivu vyběhni po schodech nahoru, u boudy použij držadlo kliky na sirénu (ptáci budou odehnáni). Ve vzducholodi zatáhni za páku a nic ti už nezabrání v cestě do Aralbadu.

Nahoru

Aralbad

 

Vniknutí do hotelu

Vystup ze vzducholodě, pokračuj po cestě k hotelu. Po telefonátu se šéfem vejdi do hotelu, kde si promluv s recepčním. Po rozhovoru projdi halou k mřížovým zamčeným dveřím. Nalevo vejdi do skladu, z prostřední poličky seber saponát. Před hotelem vylij saponát do fontány. Vrať se do haly, napravo odkryj závěs, na recepci zazvoň na zvonek a promluv si s recepčním. Ve vášnivém hovoru si přes okno všimne stoupající pěny z fontány a odejde odstranit nepořádek. Jdi za pult, prozkoumej stůl recepce (zobrazí se na celou obrazovku), seber leták hotelu, prolistuj si ho a zapamatuj si červeně napsané číslo do hotelu Edenor 46433643. Dále si na stole přečti knihu návštěv, vyhledej jméno Helena Romanski jako trvale bydlící a zapamatuj si kód hosta 1270. Než odejdeš stiskni červené tlačítko, odemkneš mřížové dveře. Projdi  odemčenými dveřmi u bazénu se vydej vlevo.

Nahoru

Helena Romanski

Až narazíš u barového pultu na automat, promluv si s ním. Po rozhovoru pokračuj dál, na pravé straně uvidíš zamčený východ na molo. U dveří použij automat (zobrazí se na celou obrazovku), na klávesnici zadej kód hosta Heleny Romanski 1270 a vpravo pohni pákou. Nefunguje, ale tím budou otevřené dveře do trezoru (úschovna). Jdi kolem bazénu dokud na tyto dveře nenarazíš, vejdi do úschovny, ze země seber přístupovou kartu, podívej se na ni a zapamatuj si modře vytištěný dočasný kód 0968. Vrať se k automatu zamčených dveří, navol číslo 0968 a zatáhni za páku. Tím dveře odemkneš. Projdi dveřmi, napravo z věšáku si nasaď plynovou masku. Vyjdi ven, pokračuj po molu k altánku. Zde potkáš Helenu Romanski, promluv si s ní, ale po chvilce bude chtít v rozhovoru pokračovat v hotelu. Před altánem nalevo zazvoň na zvon, ale nikdo nepřijde. Seber samotný zvon, jdi po molu před vchod do hotelu, u svítilny zavěs zvon na stojan a opět zazvoň. Nikdo nereaguje. Vrať se do hotelu, pověs zpátky plynovou masku a u barového pultu si promluv s robotem. Kate přemluví robota aby dojel pro madam Romanski.

Nahoru

Nápoj modrá Helena

U baru si promluv s Helenou, až se zeptáš na Hanse, dozvíš se, že hlas by jí mohl vrátit jedině zázračný koktejl, který pila v Paříži. Po rozhovoru použij mobilní telefon, zavolej na číslo 46433643 z letáku hotelu Edenor. Dozvíš se název koktejlu (modrá Helena) a jaké přísady použít (vodka, modré curacao, med, citrónová šťáva, led a pořádně protřepat). Vpravo dole pod pultem prozkoumej dvířka (zobrazí se na celu obrazovku), seber půlku citrónu, sklenici tuhého medu. Nyní musíme získat tekutý med. Jdi kolem bazénu na druhou stranu k malému bazénku. Nalevo otoč kolem, stoupne teplota vody, polož sklenici tuhého medu do bazénku. Vrať se s tekutým medem k baru. Prozkoumej koktejl bar (strojní část baru se zobrazí na celou obrazovku). V horní části nalevo polož citrón, napravo tekutý med a hned vedle chybějící láhev vodky. V horní části uprostřed seber papírek s notami (informace na jaké klávesnici kde co se čepuje).

 

Míchání nápoje:

1. Stiskni 1 tlačítko zleva s obrázkem I/O.

2. Stiskni 2 pianovou klávesu zleva (vodka).

3. Napravo přepni páku k obrázku houslového klíče.

4. Stiskni 3 pianovou klávesu zleva (modré curacao).

5. Stiskni 5 tlačítko zleva s obrázkem včelích pláství.

6. Stiskni 4 tlačítko zleva s obrázkem citronu.

7. Stiskni 2 tlačítko zleva s obrázkem sněhové vločky.

8. Stiskni 7 tlačítko zleva s obrázkem robota se šejkrem.

 

Pokud jsi to správně namíchal, Helena se napije a zazpívá, ale stále se svým hlasem nebude spokojena.Oslov Helenu, postěžuje si, že už nemá tak silný hlas a robot poznamená, že sílu hlasu zkoušela rozbíjením křišťálových skleniček. Dojdi ke schodům do bazénu (z druhé strany než je vchod z recepce), pokračuj do zadní postranní chodby. Ze stolu seber křišťálovou sklenici, vrať se k baru, polož sklenici na barový pult. Opět oslov Helenu, madam zazpívá a sklenice praskne. Máš vyhráno. Jdi do vzducholodě, po rozhovoru s Olivií přijede Helena Romanski a odlétáte do Komkolzgradu.

Nahoru

Opět v Komkolzgradu

 

Při vystoupení Heleny Romanski v Komkolzgradu spadne na ni klec. Jdi ke kleci, kleštěmi na plech přeštípni zámek. Jdi k pianistovi, šroubovákem povol ruce Oskara. Jdi k východu, kde potkáš Helenu, opět budete odděleny a předáš ji ruce. Sjeď výtahem do dolu a pokračuj na druhou stranu, cestou dojde za tebou k výbuchu výtahu. Na druhé straně přivolej výtah a dojde k dalšímu výbuchu. K cestě na povrch použij ventilační potrubí. Jdi k lokomotivě, promluv s Oskarem o odjezdu. Jdi  se do vlaku usadit, po telefonátu s Danem zjistíš, že stále vlak stojí. Promluv si s Oskarem, po rozhovoru jdi k rozbitému výtahu, z bedny seber dynamit. Upevni dynamit na nohu natahovacího zařízení a sleduj scénu jak z akčního filmu.

Nahoru

Opět v Aralbadu

 

Na nástupišti u natahovacího zařízení si promluv s Oskarem, po rozhovoru natáhni mechanismus vlaku (otoč kolem, pohni pákou) a požádej Oskara o odjezd (mise), ke kterému  nedojde. Přiběhne recepční s naléhavou zprávou (přišel balíček pro Kate). Jdi do hotelu, zeptej se recepčního na balíček (ptej se na misi – recepčního přivolej zvonkem na recepci). Muž ti ukáže kde máš balíček. Na recepci z balíčku u televize seber automat mamuta v tu chvíli ti zavolá šéf. Po telefonátu s nadřízeným zavolá na recepci Helena, že chce s tebou mluvit. Jdi k baru a promluv si s Helenou. Po rozhovoru vyjdi ven na molo, promluv si se starým pánem co sedí na lavičce. Konečně jsi ho našel.

 

 

Hlavní stránka    Návody    Stáhnout podrobný návod    Zkrácený návod