Hlavní stránka     Návody    Stáhnout zkrácený návod    Podrobný návod

 

SYBERIA 1

 

Inv. – inventář

Při rozhovoru vždy vyčerpej všechna témata.

 

Kapitoly
Valadine Barrockstadt Komkolzgrad Kosmodrom Aralbad Opět v Komkolzgradu Opět v Aralbadu

 

Hlavolamy, různé řídící panely
Nohy Oskara Zdymadlo Manipulační rameno

Start rakety

Koktejl bar

 

 

 

 

 

 

 

Alpské město Valadine

 

Nahoru

Ubytování

1.V hotelu seber z nástěnky reklamní brožuru.

2. Na stole recepce seber klíč, klíč použij na sošku, zmáčkni červené tlačítko.

3. Promluv si s hoteliérem.

4. Zvedni svůj kufr.

5. Požádej o pomoc recepčního.

                                     Nahoru

Notář

1. Ve svém pokoji z nočního stolku seber fax, mobilním telefonem zavolej kancelář.

2. V hale na recepci požádej hoteliéra o fax poslaný z kanceláře (mise).

3. Najdi dům notáře, u vchodových dveří dej robotovi do ruky fax 2, zatáhni za páčku mezi prsy, pohni páčkou na pravé straně.

4. U notáře se posaď na židli, zeptej se na misi, získáš dopis od Anny pro notáře.

Nahoru

Hřbitov

1.V hotelu (tam kde seděl kluk Momo) seber ze země dvě ozubená kola, ze stolu seber další dvě ozubená kola.

2. Pokoj v kostele (boční vchod)

* pohni krucifixem, seber odkrytý klíč

* klíčem odemkni šuplíky

* z prvního, druhého, čtvrtého, pátého šuplíku seber děrné štítky

* otevři třetí šuplík, vpravo otoč klikou, seber ze šuplíku klíč Voralbergů a listinu zpovědi kněze

3. Vedle výtahové kabinky (z boku kostela) do výklenku poskládej ozubená kola, vpravo pohni pákou.

4. Ve věži vlož fialový děrný štítek do robota.

5. Odemkni hrobku klíčem Voralbergů.

6. Uvnitř hrobky vysuň ze schránky rakev Hanse Voralberga, z rakve seber cylindr z Valadilene a útržek novin.

Nahoru

Výrobna hraček, robot Oskar

1. U notáře z věšáku seber výsuvný klíč.

2. Otevření hlavní brány areálu nemovitostí Voralbergů

* použij výsuvný klíč na horního robota

* pootoč klíčem dolního robota

* uprostřed vrat pohni pákou

3.  Venkovní sklad – na sloupu pohni pákou (přepravíš ocelovou nádobu).

4. Dílna (Voralbergova továrna) – otoč rumpálem, promluv s robotem Oskarem (výroba), získáš děrnou Oskarovu kartu.

5. U dopraví linky použij přepravní manipulátor (umístíš ocelovou nádobu).

6. Strojovna – vpravo zatáhni za táhlo, potom vlevo pohni pákou.

7. Kancelář

* přečti si na stole položený dopis, dlužné úpisy, výkres lokomotivy

* v knihovně pohni knihou a získáš hudební cylindr

* do hrací skříňky vlož cylindr z Valadilene

* seber horní část hrací skříňky

8. Řídící centrum

* vlož do otvoru Oskarovu kartu,

* pohni páčkou vpravo v dolní řadě (rozsvítíš se červenou kontrolku)

* pohni 3x levou páčkou (nastavíš světle hnědou barvu se světlými odstíny)

* pohni páčkou na pravé straně

9. Seber nohy a dej je Oskarovi.

                                             Nahoru

Dům Voralbergových

1. V zahradě se živým plotem z malinké fontány seber klíč Voralbergů.

2. Použij klíč Voralbergů na výsuvný žebřík.

3. Podkroví

* ze stolu seber kalamář a deník Anny Voralbergové

* v tmavém koutku rozsviť světlo (v tu chvíli přijde Momo)

* promluv s Momem a získáš papír s tužkou

* v tmavým koutku použij papír s tužkou na vyrytého mamuta (kousek od žárovky)

4. Nakreslený obrázek mamuta dej Momovi.

 Nahoru

Jeskyně

1. Jdi za chlapcem do jeskyně.

2. U jeskyně si promluv s Momem.

4. Zkus zvednout stavidlo.

5. Požádej chlapce o pomoc s otevřením stavidla.

6. Seber ze země ulomenou páku.

7. Použij ulomenou páku na pádlo vedle děravé lodičky.

8. Požádej Moma o pomoc s pádlem.

9. Požádej Moma o pomoc s otevřením stavidla.

10. V jeskyni seber panenku mamuta.

                                                                                  Nahoru

Odjezd

1. Ve vlaku si promluv s Oskarem (mise).

2. Na nástupišti v prodejně si kup od Oskara jízdenku, k jízdence dostaneš povolení k odjezdu vlaku.

3. Kancelář notáře

* v čekárně použij razítkovací stroj

* na podložku razítka polož povolení k odjezdu vlaku

* odklop víčko klobouku panáčka, nalij inkoust z kalamáře do hlavičky panáčka

4. Venku před kanceláří seber z lavičky noviny.

5. Na druhém nástupišti vlakového nádraží

* otoč kolem jakéhosi zařízení

* vlevo pohni pákou

* opět otoč kolem

6. Ve vlaku

* polož mechanickou hračku Hanze a Anny na sloupek ve středu kupé

* polož panenku mamuta na podstavec ležící vpravo na stole

* do skříně polož na podstavec hudební cylindr a cylindr z Valdine

* Oskarovi dej povolení k odjezdu vlaku a jízdenku

Nahoru 

Barrockstadt

 

Rektoři

1. Po příjezdu do Barrockstadtu si promluv s Oskarem.

2. Najdi přednostu stanice a promluv si s ním.

3. Najdi natahovací zařízení vlaku, směrem k hraniční zdi.

4. Promluv si s Oskarem.

5. Promluv si s rektory.

6. Promluv si s lidmi na lodi (uzavřete dohodu).

                                                                      Nahoru

Sto dolarů, oprava hudebního pavilónku

1. Zeptej se rektorů na peníze.

2. Ve studovně knihovny seber ze stolu knihu o Amerzoně (přečíst).

3. V horní části knihovny vylez na žebřík a seber knihu lexikon hub (přečíst).

4. Zeptej se rektorů na Sauvignon.

5. Na chodbě si promluv s profesorem (ptát se na Sauvignon a Hanse).

6. Zeptej se přednosty stanice na Sauvignon (odejde).

7. Seber z písku hák.

8. Na mostě se přednosty stanice zeptej na Sauvignon.

9. Ve vlaku seber panenku mamuta.

10. Opět se zeptej profesora na Sauvignon a dej mu panenku mamuta.

11. V laboratoři ve skříni seber cylindr z Barrockstadtu, z laboratorního stolu seber prášek yangala-coly a držák zkumavky.

12. Opět se zeptej rektorů na Sauvignon (přiznají se).

13. Zeptej se přednosti stanice na Sauvignon (otevře dveře do zahrady).

14. V zahradě utrhni sauvignonské hrozny.

15. U ocelového žebříku použij sauvignonské hrozny na Amerzonskou kukačku.

16. Vylez po žebříku nahoru, použij držák na zkumavku na kukaččí vejce (získáš vejce).

17. Polož kukaččí vejce na protiváhu dveří hudebního pavilónku, otoč kolem.

18. Ve strojovně hudebního pavilónku pohni pákou.

19. Jdi si k rektorům pro peníze.

Nahoru

Odtažení vlaku

1. Dej námořníkům peníze, ze země seber klíč od zdymadla.

2. Prozkoumej ceduli u ovládacího pultu zdymadla.

3. Zavolej mobilním telefonem číslo 27666742, mačkej tyto tlačítka #,4,2,*.

4. Odemkni klíčem od zdymadla ovládací pult.

5. Na panelu zadej kód #,4,2,*.

6. Promluv s lidmi na lodi o zdymadlu.

7. Na ovládacím pultu zdymadla zadej kód #,4,1,*.

8. Promluv s námořníky a řekni si o pomoc.

9. Upevni hák na konec řetězu.

                                                                                                 Nahoru

Přednáška

1. Jdi k odtaženému vlaku, zavolá profesor ohledně přednášky.

2. Jdi do přednáškového sálu.

3. Po přednášce v laboratoři ze stolu seber panenku mamuta a profesorovy poznámky.

4. U vlaku z druhé strany otoč kolem a pohni pákou.

5. Vrať panenku mamuta na své místo.

6. Cylindr z Barrockstadtu dej do skříně nebo ho vlož do sloupku ve středu kupé.

7. Požádej Oskara o odjezd.

Nahoru

Povolení

1. Promluv si s Oskarem.

2. V hraniční zdi nahoře si promluv s kapitánem.

3. Podívej se do dalekohledu, zaostři červeným tlačítkem až na doraz.

4. U vysílačky nasyp prášek yangala-coly do skleničky, potom nalij víno.

5. Požádej kapitána o přípitek.

6. Předlož povolení k odjezdu Oskarovi.

7. Ve vlaku dej jízdenku Oskarovi.

Nahoru

Komkolzgrad

 

Natažení vlaku

1. Promluv si s Oskarem.

2. V kabině natahovacího zařízení

* vlevo nahoře ze skříňky seber cylindr z Komkolzgradu (ve vlaku ho polož k ostatním, nebo si ho ve stojanu pusť), nákres, rukojeť

* vpravo u okna vlož rukojeť do ovládacího pultu

* pohni s ní dvakrát směrem dopředu

* zmačkni červené tlačítko

* pohni rukojetí dvakrát směrem vzad

3. Ve vlaku v posledním vagóně rozvaž Oskara a promluv si s ním.

                                                                                  Nahoru

Vniknutí do průmyslového komplexu Komkolzgradu

1. Ve vlaku seber kleště na plech.

2. Popojeď natahovacím zařízením jednou dopředu.

3. Venku na vedlejší plošině prostřihej kleštěmi plech na okně.

4. Vlez do místnosti, seber z regálu zapalovací svíčku.

5. Na opačné straně nástupiště pákou přivolej výtah.

6. V dolech v horní části generátoru zapoj zapalovací svíčku a pohni páčkou.

7. Projdi dolem na druhou stranu, vyjeď výtahem nahoru.

Nahoru

Komplex Komkolzgrad

1. U pianisty seber šroubovák.

2. Šroubovákem povol čtyři šrouby uchycující ceduli na žebříku.

3. Promluv si s ředitelem komplexu (mise).

4. V galerii Heleny Romanski seber ze šuplíku novinové ústřižky, dopisy pro Helenu.

5. Mobilním telefonem zavolej na telefonní číslo matky.

6. Promluv si s ředitelem (mise).

7. Použij jednokolejku.

Nahoru

 

Kosmodrom

 

Opilý kosmonaut

1. Promluv si s opilým kosmonautem.

2. V místnosti seber láhev vodky (kosmonaut odejde).

3. Z poličky seber klíč.

4. Z boku plošiny otoč kolem.

5. Na plošině prozkoumej ovládací pult manipulačního zařízení

* zasuň klíč do zapalování

* vodorovnou páku přesuň vlevo

* levou svislou páku přesuň nahoru

* pravou svislou páku přesuň nahoru

6. Promluv si s kosmonautem.

                                                                                Nahoru

Vzducholoď

1. Vyzkoušej dveře vzducholodě (zamčeny).

2. Promluv si kosmonautem o vzducholodi – získáš klíč.

3. Odemkni klíčem vzducholoď.

4. Ve vzducholodi pohni pákou.

5. Najdi kosmonauta a promluv si s ním.

6. Vejdi do řídícího centra

* prozkoumej ovládací pult

* seber klíč, strč ho do křížového otvoru

* vpravo odkryj kryt, spoj oba kabely

* vpravo pohni páčkou (rozsvítí se displej)

* vpravo vytáhni přístroj (nádobu) na zkoušku krve

7. Použij přístroj na zkoušku krve na kosmonauta.

8. Opět ovládací pult

* vlož zpátky přístroj na zkoušku krve

* stiskni druhé tlačítko zleva

* použij opět přístroj na zkoušku krve (Kate daruje svoji krev)

* stiskni druhé tlačítko zleva, rozsvítí se žlutá kontrolka

* stiskni první tlačítko zleva, rozsvítí se žlutá kontrolka

* stiskni třetí tlačítko zleva, rozsvítí se žlutá kontrolka

* stiskni čtvrté tlačítko zleva, rozsvítí se žlutá kontrolka

9. Najdi odhozený držák kliky.

10. Nad komplexem použij držadlo kliky na sirénu.

11. Ve vzducholodi pohni pákou.

 

Nahoru

Aralbad

 

Vniknutí do hotelu

1. Promluv si s recepčním.

2. Ze skladu, vlevo od zamčených dveří, seber saponát.

3. Vylij saponát do fontány.

4. V hale odkryj závěs.

5. Zvonkem na stole recepce přivolej recepčního.

6. Promluv si s recepčním (odejde).

7. Za přepážkou recepce

* seber ze stolu leták hotelu Edenor, zapamatuj si červeně napsané telefonní číslo na letáku

* v knize hostů najdi kód hosta Heleny Romanski 1270 (trvale bydlící)

* zmáčkni červené tlačítko, otevřeš zamčené dveře

Nahoru

Helena Romanski

1. U barového pultu si promluv s automatem.

2. Do automatu u zamčených dveří zadej číslo 1270, pohni pákou.

3. V úschovně ze země seber přístupovou kartu, zapamatuj si kód karty 0968.

4. Do automatu zamčených dveří zadej kód 0968, zatáhni za páku.

5. Na chodbě z věšáku si nasaď plynovou masku.

6. Na molu v altánku si promluv s Helenou Romanski.

7. U altánu zazvoň na zvon.

8. Seber zvon.

9. Před vchodem do hotelu u svítilny pověs zvon na stojan.

10. Zazvoň na zvon.

11. Promluv si u barového pultu s automatem.

Nahoru

Nápoj modrá Helena

1. Promluv si s Helenou (ptát se na Hanse).

2. Mobilním telefonem zavolej na číslo 46433643.

3. Pod barovým pultem seber citrón, tuhý med.

4. U malého bazénku otoč kolem (stoupne teplota vody).

5. Polož tuhý med do bazénku.

6. Koktejl bar

* vlevo nahoře polož citrón

* vpravo nahoře polož tekutý med

* vedle tekutého medu polož láhev vodky

* nahoře uprostřed seber papírek s notami

7. Namíchání koktejlu

* stiskni 1 tlačítko zleva s obrázkem I/O

* stiskni 2 pianovou klávesu zleva (vodka)

* napravo přepni páku k obrázku houslového klíče

* stiskni 3 pianovou klávesu zleva (modré curacao)

* stiskni 5 tlačítko zleva s obrázkem včelích pláství

* stiskni 4 tlačítko zleva s obrázkem citronu

* stiskni 2 tlačítko zleva s obrázkem sněhové vločky

* stiskni 7 tlačítko zleva s obrázkem robota se šejkrem

8. Oslov Helenu.

9. Z postraní chodby ze stolu seber křišťálovou skleničku.

10. Polož  křišťálovou skleničku na barový pult.

11. Oslov Helenu.

12. Jdi do vzducholodě.

Nahoru

Opět v Komkolzgradu

 

1. Kleštěmi na plech přeštípni zámek klece.

2. Pianistovi povol šroubovákem ruce Oskara.

3. Jdi k východu.

4. Výtahem sjeď do dolu, na druhé straně přivolej výtah.

5. K cestě na povrch použij ventilační potrubí.

6. Promluv si s Oskarem.

7. Jdi se posadit do vlaku.

8. Promluv s Oskarem.

9. Z bedny u rozbitého výtahu seber dynamit.

10. Upevni dynamit na nohu natahovacího zařízení.

                                                                              Nahoru

Opět v Aralbadu

 

1. Promluv s Oskarem.

2. Natáhni mechanismus vlaku.

3. Požádej Oskara o odjezd (mise).

4. Zvonkem na stole recepce přivolej recepčního.

5. V hotelu se recepčního zeptej na balíček (mise).

6. Z krabice u televize seber automat mamuta.

7. U baru si popovídej s Helenou.

8. Venku na molu si promluv s pánem na lavičce.

 

 

Hlavní stránka     Návody    Stáhnout zkrácený návod    Podrobný návod