Hlavní stránka     Návody    Stáhnout návod

 

 

 

Rychlé přesunutí
Doma v lese Gadmor Druhý den Gadmor

Na severu

Hrad Bwurk
Druhý den na hradě       Bonus

 

 

PĚT  KOUZELNÝCH  AMULETŮ

 

inv. - inventář

Nahoru 

Doma v lese

 

Hra začíná úvodní scénou kde tvoje nevlastní matka tě žádá o pomoc, protože království Nyron je v ohrožení před zlým kouzelníkem. Poví ti všechny potřebné informace, jak se dostat za jejím synem Tveiranem do Gadmoru, aby si mohl předat zelený amulet. Při předávání amuletu dojde k záhadnému zmizení tvé nevlastní matky. Nejdříve se porozhlédni po domě co všechno  můžeš vzít. Z regálu  seber červený hrnek, vlevo ze stolu u svíčky chleba s máslem a kousek od okna klíč. Odemkni klíčem truhlu a seber z ní kus papíru a měšec zlaťáků. To je prozatím všechno co tady můžeš vzít. Vyjdi před baráček, u pěšinky mezi kytkami uvidíš keře. Seber keře, Linda utrhne z keříku růži a sebere ztracený nůž. Pokračuj pěšinkou až dojdeš k medvědovi. Za medvědem zkus vzít křoví do ruky, ale křoví je tak husté, že neprojdeš. Použij zelený amulet na medvěda, Linda získá novou moc dorozumívat se s zvířaty. Zkus si popovídat s medvědem, jelikož medvěd je hladový, nemá chuť si s tebou povídat. Nakrm medvěda chlebem, potom bude ochotný si s tebou povídat. Zeptej se ho na všechno, až se zeptáš na bylinkářku Ambru tak ti řekne kde bydlí a prorazí ti hustým keřem cestičku. Jdi vpravo, kde narazíš na černého a bílého čápa. Promluv si s nimi, ale moc sdílný nebudou. Jdi vpravo, pak to otoč směrem dolů, čímž se dostaneš do lesa. Pokračuj lesem směrem dolů, potom zahni vpravo a dostaneš se k chaloupce bylinkářky Ambry. Vstup dovnitř, uprostřed místnosti uvidíš Ambru. Dej ji dopis od Twelgy, promluv si s ní, aby ti pomohla za Tveiranem, ale musí se namíchat lektvar do kterého nejsou přísady.

Jako první přísada bude duha vykouzlená u jezírka. Tak jdi hledat jezírko. Vrať se na rozcestí kde jsi prvně potkal medvěda (cestou potkáš trpaslíka), vydej se pěšinkou nahoru a dorazíš k ptáčkům sedící na stromě. Promluv si se sýkorkou, která si postěžuje na potvoru kukačku jenž obsadila hnízdo. Promluv s kukačkou, zkus ji vyhnat, ale kukačka se nedá a hnízdo ne a ne opustit. Tady pomůže už jenom žihadlo (zkoušel jsem na kukačku nůž, ale Linda je asi ve straně zelených, taky jsem zkoušel medvědovi rozpárat kožich, strach ji to nedovolil). Jdi směrem domů, tam kde pracuje datel. V této lokaci uvidíš i uslyšíš bzučet (zní to jako když má někdo dlouhé větry) včelu. Požádej ji o pomoc s vyhnáním kukačky z hnízda, včelka sjednotí armádu včelích kamikadze a brutálně zaútočí na kukačku (ještě, že jsme u toho nebyly). Jdi se podívat ke hnízdu jak to dopadlo. Vše je v nejlepším pořádku, kukačka je pryč a sýkorka opět hnízdí ve svém hnízdečku. Nyní si promluv se sýkorkou, zeptej se na vše. Až se zeptáš na své úkoly, sýkorka ti poradí zajít za vílou, která je u jezírka. Jdi vlevo (než odejdeš k jezírku zkus sebrat vlevo dole za kapradím houbu pýchavku, co neuvidíš, Linda rozšlápne  houbu jako hovno na silnici, tomu se jinak neřekne než vandalismus), porozhlédni se kolem jezírka, uvidíme zde různé živočichy, ale tu co tady  hledáme zde není. Nezbývá nic jiného než vílu přivolat. Jdi do svého domečku, v regálu, třetí polička od spodu, seber modrou knihu o vílách. Linda si ji přečte a zjistí jak přivolat vílu. K tomu potřebuješ štěstí, co je štěstí?  Muška  jenom zla… to není  co hledáš. Říká se taky hledám čtyřlístek pro štěstí. Jdi k datlovi, najdi v jednom z trsů jetele čtyřlístek (rukou protrhej všechny trsy). Utrhni čtyřlístek a u jezírka ho hoď do vody. Až se ti víla ukáže, promluv si s ní. Především se zeptej na svůj úkol, nech si od víly vyčarovat déšť čímž vytvoříš duhu nad jezerem. Také nech ze zlomyslnosti  přeměnit kačenu na labuť (chudák kačenka). Potom se zeptej na kouzelnou hůlku, tím ji získáš do inventáře. Po rozhovoru naber do hrnku vodu z jezírka (duhová voda), to je první přísada na lektvar.

Druhou přísadou bude lesklá mince, ale to musíme zatím přeskočit a sehnat třetí přísadu a to hřib satan od trpaslíka. U sýkorky nasbírej lesní jahody, v lese na jih od skal tam kde je na stromě vidět suk, vlevo z borůvčí nasbírej borůvky a vpravo za kapradím seber schovanou sklenici. Jelikož sklenice je špinavá, musíš ji u čápů  ve vodopádu umýt. Až sklenici umyješ, v inv. ji naplň borůvkami a jahodami. Jdi ke skále, použij hůlku na noru, tím jsi se dostal do příbytku trpaslíka. Promluv si s ním, zeptej se na všechno, hlavně se zmiň, že jsi ho viděl v lese. Linda bude chtít po něm houbu, kterou nebude chtít dát. Jelikož má rád marmeládu a omeletu, dej mu po rozhovoru naplněnou sklenici borůvkami a jahodami.Opět se zeptej  jestli ti dá  houbu, ale za marmeládu to je dost málo. Vyjdi z nory ven, pokračuj k sýkorce a pohovoř s ní. Až se zeptáš, jestli něco nepotřebuje hodí ti z hnízda tři kukaččí vajíčka. Vrať se zpátky k trpaslíkovi do nory (opět použij hůlku na noru), dej mu vajíčka a zase ho požádej o houbu. Lakomec lakomá ti nic nedá, nezbývá nic jiného než ho podplatit. Dej mu pár zlaťáků, to na kapitalistu Filutu zabere a odejde. Z kupy listí seber hřib (sebrat listí), jelikož tě trpaslík stál už hodně peněz a námahy, tak mu z provazu ukradni pytel, budeme ho potřebovat na shánění poslední přísady do lektvaru.

Jdi od nory na jih do lesa kde uvidíš straku s něčím v zobáku. Popovídej si se strakou, jelikož nebude chtít upustit prstýnek tak nebude odpovídat, pochval, že straky pěkně zpívají, ale straka je chytrá, prstýnek si podrží nohou a jenom se ti vysměje. Vlevo na stromě malým nožem vyřízni suk, tím uděláš do stromu malý otvor. Do otvoru (suku) vlož zelený amulet, jenže Linda není moc čistotná tak amulet nemá potřebný lesk na nalákání straky. U vodopádů zkus amulet umýt, ouha ta ženská nešikovnost a amulet je fuč v hlubinách temné vody. Jdi k chaloupce Ambry, vlevo na domku uvidíš pavučinu a seber z ní mrtvou mouchu (seber pavučinu). Vrať se jednu obrazovku vlevo, ze stromu odloupni smolu. Zajdi k jezírku s vílou kde nastražíš past na žábu tímto způsobem. V inv. přilep mouchu na smolu, smolu s mouchou připevni na pytel. Takto upravenou past polož na díru kterou vidíš po levé straně a chamtivá žába nemá žádnou šanci. Nepokoušej se mluvit se žábou, neboť skočí do jezera. Potom musíš odejít z této lokace a zase přijít, pak tam opět uvidíš slunit se žábu. Po chycení  žáby ji z pasti seber. Jdi k čápům a nabídni jim žábu, jelikož je Linda citlivá a ne žádný řezník, pustí ji na svobodu. Žába bude vděčná, dobrovolně vyloví amulet (toď lesk jako blesk) z vody ven. Neváhej, seber lesklý amulet, příště už takové štěstí nemusíš mít. Jdi do lesa ke strace, vlož opět již lesklý amulet do otvoru (suku) ve stromě. Přihlouplá ne již tak chytrá straka se rozlítne za amuletem, přičemž narazí plnou parou do stromu a skončí bezvládná nohama nahoru (za toto bolestné si to straka později vybere, máš se na co těšit). Seber straku a do inventáře získáš prstýnek (Linda automaticky sebere amulet). Je na tobě jestli pomůžeš strace rozlítnout se, nebo ji tam necháš na pospas hyenám. Nyní už máme všechny přísady na lektvar. Jdi do chaloupky Ambry, ale co se to děje? Ambra je pryč. Nedá se nic dělat, musíš si pomoci sám. Do kotlíku hoď přísady v tomto pořadí: hrnek duhy, prsten, hřib. Při míchání nápoje se dozvíme co byla Ambra zač, převlečený transvestita Zojlan aby mohl Lindě uškodit.

Vlevo seber koště, jdi si do svého domku promluvit s kouzelnou knihou. Kniha odpoví a hra bude hrát sama. Půjdeš se rozloučit s vílou, zároveň ji vrátíš kouzelnou hůlku, vyřkneš kouzlo a poletíš na koštěti směr město Gadmor za Tveinarem. Let probíhá hladce jen do té doby dokud nepotkáš starou známou. Pomstu chtivá straka tě vychýlí z letového kursu, nabereš směr střemhlav dolů, jinak to skončit nemůže, než několikahodinovým spánkem v kómatu.

 

Nahoru

Gadmor

 

Po vzkříšení zeleným amuletem jdi vpravo kde zjistíš, že Tveiran není doma. Jdi vpravo na zahrádku, ze záhonku seber rozbitou konev. Od místa dopadu se vydej směrem do města. Ve městě jdi vpravo do krámku a promluv si s obchodníkem (zeptej se na všechno). Po rozhovoru ve městě zajdi do hospody, promluv si s výčepním, potom oslov kováře, ale nebude chtít  s tebou mluvit. Hospodský ti dá pivo, které dáš kováři. Opět zkus promluvit s kovářem a zeptej se na všechno. Po rozhovoru si ještě promluv s pocestným. Vyjdi z hospody, dej se vlevo ke kovárně. Pokračuj do kovárny, ale Honzíka zde nenajdeš. Nevadí, když už nic jiného tak seber u kovadliny tmel, v inv.zatmel děravou konev. Před kovárnou naber z kašny do konve vodu. Vrať se k Tveiranově domu, pokračuj vpravo na zahrádku kde najdeš na houpačce Honzíka. Nyní s tebou ještě mluvit nebude. Na pravé straně záhonku zalij konví  zeleninu, ke tvému překvapení to je mluvící zelenina s kterou si pohovoříš. Po rozhovoru se do debaty vmísí Honzík. Od zeleniny se dozvíš, kde hledat klíč od dveří do Tveinarova domu a Honzíka ti pomůže vylézt pro něj na strom. Jelikož na stromě je vosí hnízdo, chlapec dostane strach. Promluv s vosami, ale nijak se s nimi nedohodneš. Musíš je nějakým jiným způsobem paralyzovat. Opět si promluv s Honzíkem a zeptej se na místní obyvatelstvo, dozvíš se něco o víle, která už bude sedět u pobřeží. Jdi si na pobřeží promluvit s vílou (před komedianty vlevo).  Dozvíš, že je nešťastně zamilovaná do kováře. Zajdi za kovářem a řekni mu o víle, ale kovář hledá pořádnou ženskou, která umí upéct štrúdl. Nyní si potřebuješ promluvit s Ňoumou. Zajdi za Ňoumou (u víly 1 obrazovku vlevo), popovídej si s ním a hlavně se zeptej, že máš strach o vílu. Po rozhovoru si opět promluv s vílou, Linda se zeptá jestli umí vařit. Víla něco uvařit umí, ale štrúdl neumí, tak nic nezbývá, než to uvařit za ní. Po rozhovoru se také objeví na rozcestí před komedianty krtičina (pokud jsi už zkoušel vzít hadr u hospodyňky). Jdi ke kovárně, pokračuj vlevo k hospodyňce. Promluv si s ní, zeptej se na vše. Po rozhovoru zkus sebrat hadr, ale hospodyňka to nedovolí (nyní tam už krtičina bude).  Ze záhonku u zeleniny seber žížalu. Na rozcestí u komediantů promluv na krtinu, tím zavoláš krtka. Linda ho požádá o pomoc, ale krtek nebude ochotný. Použij žížalu na krtinu, za tento úplatek krtek udělá u hospodyňky takovou oraninu, že ani traktor by to nezvládl lépe. U hospodyňky strhni z prádelní šňůry hadr, vlevo od vchodových dveří v keři růží seber tři slepičí vajíčka (seber růže). Zajdi do hospody, u kováře ze stolu seber prázdnou sklenici od piva. Před kovárnou ji v kašně naplň vodou. Vrať se k Tveiranově domu a cestou před branami města na pravé straně seber větev. V inv. upevni hadr na větev, tuto past použij na vosy. Honzík vyleze na strom pro klíč. Použij tento klíč na dveře od domu Tveirana. Vejdi dovnitř, ze stolu u křišťálové koule seber papír (Honzíkovo doporučení), také  si promluv s kočkou. Po rozhovoru odnes doporučení kováři, ale kovář doporučení nepřijme. Nezbývá nic jiného než upéct štrúdl. Zajdi do krámu, promluv si s Filisem a řekni mu, že si koupíš suroviny na jablečný závin. Až koupíš mouku s cukrem  vrať se do Tveiranova domu, vpravo seber otop, Linda ho vloží do kamen. Vlevo z pultu seber kamínky, Linda rozdělá v peci oheň. Na pult polož mouku s cukrem, vajíčka, sklenici s vodou. Ještě ti chybí poslední ingredience. Před domem z jabloně utrhni jablka a dej je také na pult. Linda začne dělat štrúdl, chvilkou nepozorností ho málem spálí. Odnes jablečný závin víle a dej jí ho. Linda si kousek závinu nechá. Zajdi za kovářem, dej mu ten kousek závinu, štrúdl mu bude velmi chutnat a bude se chtít s vílou seznámit, ale neví jaký dárek má na schůzku přinést. Jdi se poradit s Ňoumou, který ti poradí donést květinu a nějaký dárek. Jdi si o tom promluvit s kovářem, ten si postěžuje že nemá květinu ani vhodný kov pro nějaký dárek. Taky se zeptej na Honzíka. Po rozhovoru mu dej růži a první dárek máme z krku. Nyní navštiv komedianty, promluvíš si s Perlou která ti bude číst z ruky, potom si promluv se žonglérem (s papouškem na rameni) a nakonec s cirkusákem. S ním uzavřeš dohodu, když zjistíš co je medvědovi řekne ti kde je Tveinar. Zkus promluvit s medvídětem, ale neúspěšně. Tady pomůže chleba s medem. Jdi ke kovárně, bude tam malá holčička krmit holuby. Promluv si s ní a zeptej se co schovává pod šátkem. Linda bude po ní chtít kousek chleba, ale nic nedostane. Zajdi do krámu koupit lízátko a med. Lízátko dej holčice a získáš kousek suchého chleba. V inv. použij med na suchý chleba. U cirkusáků nakrm namazaným chlebem medvídě, Linda po rozhovoru pustí medvěda na svobodu, tím do inventáře získáš obojek a provaz. Tento obojek dej kováři a máš s dárky vyhráno. Ještě si jdi promluvit s vílou, řekni jí, že máš nové zprávy. Až odejdeš od víly směrem k hostinci, hra začne hrát sama, Linda se půjde do hostince ubytovat, na otázku hostinského si nech uložit amulet v sejfu!!!

 

Nahoru

Druhý den

Po ránu si Linda promluví s hostinským, který v noci špatně spal. Po rozhovoru si promluv s kovářem, dozvíš se jak dopadlo rande s vílou a dáš mu doporučení pro Honzíka. Jdi si promluvit s vílou, která tě zavede ke svému otci do hlubin oceánu. Za záchranu života mořské víly si můžeš vybrat nějakou věc s královského pokladu. Jak už to tak chodí, vybereš si ten největší šunt. Z pokladu seber obyčejnou dřevěnou truhličku. Po rozloučení s králem Neptunem a vílou se vydej do města, kde se chystá lynčování Ňoumy. Jelikož se Linda zastává Ňoumy, jde o kejhák i tobě a celá vesnice vás vyžene ven z města. Za městem u kaštanu si promluvíš s Ňoumou. Po rozhovoru seber z trávy u cestičky drát, v inv. drátem otevři truhličku, čímž získáš kousky papírků. V inv. je prozkoumej (zobrazí se na celou obrazovku) a poskládej kousky papíru jako puzzle (po uchopení kousku papíru pravým tlačítkem myší papírek otáčíš). Pokud dáš kousek papírku na správné místo, slabě to cinkne. Až to správně složíš, v inv. spoj oba papíry, tím získáš mapu Nyronu. Dej složenou mapu bláznovi, který ti ukáže kde bydlí Chilon kde by měl být i Tveinar. V inv. mapu prozkoumej (zobrazí se na celou obrazovku) a klikni na červený bod nazvaný Chilon. Tím se dostaneš přímo k Chilonovi.

 

Nahoru

Na severu

 

Po rozhovoru s Chilonem a Tveiranem nakonec získáš modrý amulet. Chilon ti otevře bránu do severních zemí, kterými projdeš. Jdi vlevo k lednímu medvědovi promluv s ním a zkus mu dát med. Medvěd by raději rybu. Ze stromu utrhni větev, v inv. nožem rozkroj jablko, z kterého se vysypou červi, nyní v inv. použij tyto věci na sebe v tomto pořadí: provaz + drát + větev + červíci a získáš prut i s návnadou. Modrým amuletem udělej díru do zamrzlého jezera, použij prut s návnadou na vodu v otvoru a po chvilce chytneš rybičku. Nech ležet chycenou rybičku i s prutem na zemi, jdi za medvědem, řekni mu o rybičce. Medvěd odejde za potravou, tím ti uvolní vchod do jeskyně. Vejdi do jeskyně, prozkoumej ledové dveře (zobrazí se na celou obrazovku). Nyní nás čeká poskládat jednotlivé hvězdičky na správné posice, jelikož neznáme rozmístění, vyjdi ven a podívej se na noční oblohu kde uvidíš hvězdy. Prozkoumej hvězdy (zobrazí se na celou obrazovku), především si všimni posice jednotlivých hvězd souhvězdí Brány, které takto poskládej ve dveřích ledové jeskyně.

 

Řešení: polož hvězdičky do těchto posic.

První řádek    -  2 a 4 posice z leva.

Druhý řádek   - 1 a 5 posice z leva.

Čtvrtý řádek   - 1 a 5 posice z leva.

Sedmý řádek  - 1 a 5 posice z leva.

 

Po vložení poslední hvězdy do správné posice se brána otevře a na Lindu zaútočí agresivní  drak vrhající oheň. Při útoku spadne krápník, přičemž si Linda uvědomí velké nebezpečí, na nic čekající bránu uzavře. Ze země seber krápník, v inv na něj použij nůž, přičemž vyřízneš stejnou hvězdičku jako je na dveřích. Použij vyříznutou hvězdičku na ledové dveře, nyní jich tam bude devět. Opět se jdi podívat na noční oblohu, podívej se na rozmístění hvězd souhvězdí Lovec. Ve dveřích poskládej hvězdy dle souhvězdí Lovce.

 

Řešení: polož hvězdičky do těchto posic.

První řádek    - 3 posice zleva.

Druhý řádek     - 3 posice zleva.

Třetí řádek     - 1 posice zleva.

Čtvrtý řádek   - 1, 2, 3 posice zleva.

Pátý řádek      - 3 posice zleva.

Sedmý řádek  - 2 a 4 posice z leva.

 

Dalším otevřením dveří dojde k souboji ledového lovce s drakem. Po zabití draka Linda vejde do dveří a setká se  svou vlastní matkou Tamarou, s kterou si promluví. Od matky získá třetí žlutý amulet, k tomu ještě dostane kouzelný pergamen. Po rozhovoru se Linda přenese k hradu Bwurk.

 

Nahoru

Hrad Bwurk

 

Když se kolem sebe rozhlédneš uvidíš jenom zpustošenou krajinu čarodějem Zarkyranem. Vpravo použij na uschlý strom zelený amulet, tím se seznámíš s Entem a uzdravíš větší část místní krajiny. Modrým amuletem nech zmrazit lávu protékající v korytě řeky, Linda projde po ledě na druhou stranu ke hradu. U brány si promluv se strážným, řekni mu, že v paláci máš práci.  Na všechny odpovědi které mu odpovíš bude chtít nějaké jméno, jelikož žádné neznáš do hradu tě nepustí. Jdi kolem hradu vpravo, dostaneš se ke kanálu ve kterém odtéká odpad z hradu. Seber vyplavenou klobásu, dej ji kryse za mřížemi. Krysa bude vděčná a ráda si s tebou promluví. Ptej se na všechno dokud z ní nevymámíš jméno kuchaře. Až budeš znát jméno kuchaře, jdi si opět promluvit se strážným  a odpovídej: mám práci v paláci + nová pomocnice v kuchyni. Linda z fleku odpoví na jméno kuchaře, tím se bez problémů dostaneš na nádvoří hradu. Pokračuj do hradu, kde uvidíš služebnou drhnout schody. Promluv si s ní a zeptej se na všechno. Jdi vpravo, vejdi hned prvními dveřmi do kuchyně, pokračuj kuchyní vlevo kde narazíš na šéfkuchaře a u krbu stojícího kuchtíka. Promluv si s kuchtíkem, ke tvému překvapení zjistíš, že je to pocestný Jakub z hospody v Gadmoru. Promluv si s Jakubem, zeptej se na všechno, především na to co se chystá za slávu a optej se na všechny pokrmy jak se připravují i na víno. Po rozhovoru si promluv s kuchařem. Z rozhovoru vyplyne, že jako kuchtičku tě nemůže přijmout, protože má plný stav. Nyní si jdi promluvit s druhým kuchtíkem co škube koroptev. Linda ho bude dlouze přemlouvat, aby jí přenechal místo kuchtíka, jelikož se mu Linda velmi líbí tak jí místo přenechá jedině za  erotické hrátky v posteli. To se Lindě nelíbí, myslí si o tom své a musíš kuchtíka vystrnadit jinak.

Vpravo od krbu se seletem z kredence seber nádobu, nachází se v ní cukr. Vyjdi na chodbu, z brnění seber láhev slivovice (seber brnění). Vejdi  druhými dveřmi do spižírny, pokud chceš vidět Lindu opilou, vedle pytlů s moukou seber osamocenou láhev vína a nech to Lindu vypít. Víno ji tak zachutná, že vypije celou flašku na ex (vzpomínky na maturiťák, ta naše holka neví kdy má dost) a nebude chtít pokračovat v sabotáži. Jdi do kuchyně, promluv si s Jakubem, Linda ho v opilosti začne balit, ale k ničemu nedojde. Teď jsi jdi promluvit s kuchtíkem co škube koroptev, ten naopak bude dávat Lindě nemravné návrhy. Jelikož kuchtík není Lindin typ, tak ho odpálkuje, ale aspoň ji poradí jak se zbavit opilosti. Jdi do spižírny, v třetí poličce od spodu seber z krabice  citrón (seber krabici), ve spodní poličce seber hrnek, vrať se do kuchyně, vpravo od selete z konvice nalij do hrnku kávu (použij hrnek na konvici) a v inv. zakápni citronem. Linda se dá jakž takž dohromady a může pokračovat v sabotáži. Jdi do spižírny, vpravo nahoře vedle žlutého hmoždíře zaměň sůl za cukr (použij cukr na nádobu). V dolní části regálu modrým amuletem přeměň víno na vodu. Vrať se do kuchyně, polej pečící prase slivovicí. Na kuchyňském stole nalij med do mísy se salátem a hned vedle hoď červíky do hrnce se smetanou. Tyto dvě věci musíš udělat vždy v tu dobu když kuchař přestane krájet a očima začne mžourat nahoru!!! Jdi se na chvíli projít po hradě, vrať se zpátky  do kuchyně kde se staneš svědkem velkého poprasku ohledně sabotáže kterou jsi způsobil svým důvtipem. Na tuto tvojí nekalost doplatí nemravný kuchtík, který dostane ihned výpověď. Linda pohotově nabídne kuchaři své služby a hned dostane svůj první úkol, to jest přinést špinavé nádobí z ložnice Zarkyrana. Neotálej a jdi si promluvit s Eliškou, jestli tě pustí po schodech nahoru. Jelikož tě nechce nahoru pustit , zeptej se Elišky kdy bude s prací hotova. Při tvé smůle je její dnešní náplní jenom práce, protože momentálně nemá žádného chlapce a nikdo na ní nečeká. Z předcházejícího rozhovoru se můžeme dovtípit, že Eliška je místní nymfomankou, proto ji musíme dohodit Jakuba aby cesta byla volná.  Jdi do kuchyně za Jakubem, dej se s ním do rozhovoru, vše poběží podle tvých představ. Po rozhovoru se jdi podívat do spižírny, až vyjdeš ven uvidíš před kuchyní Jakuba s Eliškou jak si povídají. Za chvilku Linda nebude moc poslouchat ty žvásty co Jakub říká a odejde do pánovi ložnice pro špinavé nádobí. To už hra běží nějakou dobu sama, ke hraní se dostaneš až druhý den ráno v pánově ložnici. Po probděné noci v Zarkanově skříni Linda sebere špinavé nádobí

 

Nahoru

Druhý den na hradě

 

Odnes špinavé nádobí dolů do kuchyně, s kuchařem se dáte do debaty a nakonec ti dá klíč od pokoje pro služebné. Na chodbě odemkni klíčem předposlední třetí dveře. Vejdi do pokoje, napravo vedle postele seber z věšáčku klíč, kterým odemkni na chodbě vpravo poslední dveře. Projdi dveřmi a dostaneš se před vězení. Promluv si se strážným, také se Linda zeptá jestli se smí podívat do vězení. Strážný nepovolil vstup dál a tak ti nic jiného nezbývá než vymyslet nějaký plán. Jdi do kuchyně, z regálu, který se nachází mezi krby, seber z třetí poličky od spodu skořici. Nyní zajdi na nádvoří hradu, na pravé straně použij modrý amulet na chrliče vody. Místností projede záře naplněné vody v bazénku. Vrať se do pokoje pro služebnictvo, v posteli by už měl ležet strážný z vězení (pokud tam ještě není jdi se projít ven z hradu a vrať se). U postele seber vojákovi oblečení, podívej se pod postel kde najdeš prázdnou láhev rumu, seber ji. Na skříni ještě seber vodní dýmku. Na nádvoří hradu naplň v bazénku prázdnou láhev vodou, v inv. nasyp skořici do láhve (bude vypadat jako pravý rum). Zajdi  do vězení za opilým strážným a dej mu na hlídání láhev falešného rumu. Strážník se bude věnovat jenom sledování flašky rumu, čímž už volně projdeš do další části vězení.  V této lokaci hlídá další strážný, který chodí sem tam a vždy se napije ze džbánu medoviny. Až strážný půjde směrem od stolu se džbánem, bude k tobě otočen zády. V tu chvíli mu nepozorovaně strč do džbánu vodní dýmku. Po napití medoviny se s fetuje do takové míry, že klesne k zemi jak pytel brambor. Pokračuj místností vlevo, po chvilce Lindu zastaví neviditelná síla a před tebou se objeví kouzelná červená mříž. Po kontaktu s touto mříží se rozbalí pergamen na kterém bude napsané kouzlo. V inv. si z pergamenu přečti kouzlo, aby si věděl co máš udělat a jaké ingredience shánět. Začneme s částí těla. Jelikož se nám pod nohama plete s fetovaný strážný, bezostyšně mu vyškubneme pár vousů (seber strážného). Nyní pokračuj do spižírny kde ve spodní poličce seber hrnek (pokud ho ještě nemáš), v druhé poličce od spodu z krabice s ovoci vezmi makovici. Vyjdi z hradu ven, tam kde byla krysa. Zde utrhni pampelišku. Vrať se zpět do hradu na nádvoří, naplň z bazénku prázdný hrnek vodou (ke vstupu do hradu musíš požádat strážného). Jdi k ložnici Zarkaryna, vydej se vlevo. Tady narazíš na služebnou, popovídej si s ní jak dopadlo rande s Jakubem. Po rozhovoru pokračuj vlevo, dostaneš se do místnosti s vyhaslým krbem. Na stolku z květináče utrhni modrou kytku, místo ní zasaď do květináče makovici a zalij jí vodou z hrnku. Jelikož se nic neděje, použij žlutý amulet na květináč, který popožene růst rostlinky. Až vyroste, utrhni vypěstovaný mák. Touto sklizní jsi získal poslední ingredienci do lektvaru přeměny. Jdi do kuchyně k levému krbu kde se v kotlíku vaří voda. Dej do kotlíku komponenty v tomto pořadí (tak jak je to napsáno na pergamenu): vousy, pampelišku, modrou květinu, mák. Lektvar je připraven. Naber prázdným hrnkemkotlíku lektvar (pokud máš hrnek z nějakého důvodu plný, vylij ho u chrliče vody do bazénku). Přesvědč se jestli máš u sebe strážný mundůr, pakliže ano jdi do vězení k červené mříži, přes kterou zkus projít. Od té chvíle začne hra hrát sama. Linda se promění ve strážného, přičemž ochranné kouzlo proti neoprávněnému vstupu zmizí a projde do cely kde potká své přátele. Po rozhovor také získáš do inv. deníček předešlého vězně. Až zas budeš normální holka, budeš muset vymyslet jak dostat přátelé z vězení. V inv si přečti deníček list po listu. Náznakově se dozvíš jak se dostat do tajné chodby. Než začneme hledat tajnou chodbu, oživíme obrazy pověšené různě po chodbách abychom zjistily hádanky pro řešení hlavolamu v tajné místnosti. Vyjdi z vězení na chodbu, vedle dveří do spižírny použij zelený amulet na obraz mlynáře, tím ten obraz oživíš. Promluv si  s obrazem a zapamatuj si hádanku, kterou mlynář vyřkne. Před ložnicí Zarkyrana se vydej chodbou vpravo kde jsou další dva obrazy. Rybář (první obraz) a princezna (druhý obraz). Zeleným amuletem oba obrazy nech oživnout, promluv si s nimi a zapamatuj si hádanky která ke kterému obrazu patří. Teď nám už zbývá poslední obraz (poustevník), který se nachází ještě jednu obrazovku vpravo. V této místnosti  nech oživnout zeleným amuletem obraz, promluv si s ním a zapamatuj si hádanku. Nyní musíme najít tajnou místnost. Jdi chodbou vlevo až na konec (dostaneš se tam kde jsi pěstoval mák), na zemi otoč medvědí hlavou (to jsme se dočetli v deníčku), čímž otevřeš tajnou místnost za krbem. Vejdi do tajné místnosti.

 

Každá hádanka, která byla vyslovena z obrazu má přiřazené políčko na šachovnici v tajné místnosti.

V jiné (nové) hře se vždy vygeneruje jiná sada hádanek. Je jich celkem 12 jako počet polí na šachovnici v tajné místnosti.

 

Zde jsou políčka ke kterým jsou přiřazeny hádanky:

Mrak - Schovej se, člověče, nad tebou plavu, ukryj si bleskově před vodou hlavu. Pokropím, zasypu, spálím tě rád. Mám černé myšlenky jak v ráji had.

Sníh - On není učený, vždyť spadl z nebe. Dej pozor, člověče, do dlani zebe. Jako prach sypký a přece tak tuhy, v každičkém krystalu třpytí se duhy.

Hrad - Do dáli bystře hledím, lidem dávám kryt, neskloním se před kopím nájezdníka. Ve věži straší mi, Tak se to říká, jen já však nepřátele mohu zastavit.

Písek - Proklouznu ti mezi prsty jako štika, odměřím ti čas, a přitom nezatikám, dovedu propadnout se, vrah jsem též, beze mě ale nepostavíš věž.

Strom - Už ani nevím, kolik vlastně je mi let, kolikrát zesmutněl jsem, z jara zase vzkvět, kolika tvorům nabídl svůj stín, kolik vyprodukoval potravin.

Kolo - Pampelišky sklání hlavu, čekajíce na popravu. Daly se zas jednou do práce, gravitace i akcelerace.

Pták – Povrch zemský pro mě není, nebe, to je pokušení. Bydlení mám též ve výši, listí stromů můj zpěv slyší.

Slunce - Dej si na mě, chlapče bacha, má tvářička čistá, zlatá, není jen tak pro nic za nic tvarovaná do kulata. Beze mě bys tady nebyl, to ti řekne každý druhý, nezapomeň ale nikdy na záření, na neduhy.

Ryba  - Vypadám jak nafoukaný míč, jen si na mne sáhneš, už jsem zase pryč. Jako nikdo umím vodu pít, nesnaž se mě do čepice ulovit.

Měsíc – Bez lucerny přece svítím, bledě voním nočním kvítím. Vždy tentýž a přece jiný rozeženou temné stíny.

Moře - Nekonečné, nepopsané bílou pěnou krajkované. Hřbitov všech slzí, kolébka života, hluboká, modrozelená čistota.

l - Převelice ti ráda namlátím ti záda. Mám i další vlohy, nahrazovat nohy.

 

Postav osobu (figurku) rybáře, mlynáře, poustevníka na políčko tak, jak odpovídali z obrazu.

Jelikož figurka princezny je rozbitá, musíš  na přiřazené políčko postavit Lindu.

 

Pokud to správně uděláš, otevře se tajná chodba do vězení, která se nachází za sochou. Nyní si vychutnávej konec hry a nezapomeň se v menu podívat na vystřižené scény.

 

Nahoru

A ještě jedna básnička pro pobavení

 

Linda, že je nevinná?

V lese málem straku zabila,

prstýnek ji ukradla.

A co ještě v lese provedla?

No přece houbu rozšlápla,

kukačku z pelechu vyhnala

a žabku do pasti chytila.

Ve městě,

 malé holčičce holubi plašila,

cirkusákům medvěda pustila.

Na ledové ploše,

ve skulince na prut rybičky chytala,

medvědovi do tlamy přímo házela.

Na hradě,

Eliška Lindu zkazila,

láhev vína na ex vypila

a ta scéna nechutná,

přede všemi Kubíka nám balila.

Po té co se z kocoviny probrala,

nemravného kuchtíka z hradu vykopla

a strážného drogou k zemi poslala.

Tyto hříchy,

Lindu do pekel povedou.

Ještě,

že nám Zarkyrana nebodla,

jinak Linda,

 by se v base do dnes smažila.

 

 

 Hlavní stránka     Návody    Stáhnout návod